جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
روحانی امدادگر

حوزه/ حجت الاسلام قطبی گفت: برای یک مبلغ، فراگیری برخی از مهارت ها موجب افزایش قدرت تاثیر و نفوذ در بین مخاطبین خود درعرصه تبلیغ می شود، مهارت امدادگری از ان جمله است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام محمد قطبی پیش از شهر امروز در همایش توجیهی  و آموزشی روحانی امدادگر اظهار کرد: اصل کار تبلیغی یک مبلغ روحانی، ترویج معارف  اهل بیت(ع) است؛ اما فراگیری برخی از مهارت ها سبب قوت در این امر می شود.

وی با بیان اینکه فراگیری برخی از مهارت ها چون صوت و لحن دقیق و خوش، صدای سوزناک برای خواند دعا، تسلط بر ادعیه و زیارات باعث افزایش قدرت تأثیر کار تبلیغی می شود، گفت: مهارت های دیگری نیز وجود دارد که کیفیت فهم مخاطب را نیز افزایش خواهد داد.

حجت الاسلام قطبی عنوان کرد: استفاده از تمثیل و داستان ها به عنوان نمونه می تواند امر کیفیت فهم مخاطب را ارتقاء بخشد؛ بعضی دیگر از مهارت ها برای مخاطب جذابیت ایجاد می کند که برخی از وعاظ و خطبا از آنها بهره می برند.

وی یادآور شد: در بسیاری از سخنرانی ها محتواها یکی است؛ ولی چون بعضی وعاظ از این مهارت ها بهره می برند، بعضی از سخنرانی ها جذاب تر می شود و مردم بهتر استفاده می کنند.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی واحد اصفهان اذعان کرد: مبلغی  که قدرت برنامه ریزی  و نظارت بر کار داشته باشد، در عرصه تبلیغ بهتر می تواند عمل کند؛ برخی از مهارت ها، کارکردهای یک مبلغ را می تواند توسعه دهد؛ همچون مهارت های هنری و مهارت های علمی و مهارت های اجتماعی که اینگونه هستند.

وی افزود: فراگیری برخی از مهارت ها برای یک روحانی باعث می شود  که مبلغی علاوه بر کار تبلیغی خود  و ترویج معارف اهل بیت(ع)، به عنوان یک خدمتگذار در کنار مردم قرار گیرد و این نحوه عملکرد، باعث بهتر شدن نگاه مردم به قشر روحانیت دارد.

حجت الاسلام قطبی افزود: از سیاست ها و اصول دفتر تبلغیات اسلامی این است که بستر لازم را برای آموزش مهارت های مختلف به روحانیون فراهم کند براین اساس کلاس های آموزش روحانی امداگر به میزبانی دفتر تبیلغات اسلامی برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha