جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امدادگری

حوزه/ آیت الله مهدوی گفت: سیاست ما در هلال احمر این است که یک روحانی امدادگر باید امداد جسمی به یک فرد را مقدمه ای برای امداد فکری او قرار دهد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی پیش از ظهر امروز در همایش توجیهی روحانیون امدادگر اظهار کرد: دوره های امدادی  هلال احمر برای همه آحاد جامعه لازم است؛ همه جامعه نیازمند به یادگیری تمام مهارت نیستند؛ ولی مهارت امدادگری از جمله  مهارت هایی است  که هر کس با هر شغلی و سطح سواد لازم است فراگیرد که فوائذ آن به خود نزدیک آن طرف و دیگران می رسد.

عضو خبرگان رهبری تاکید کرد: اما دوره های امدادگری وقتی در صنف روحانیون و طلاب قرار می گیرد، به این نکته می رسیم که یک روحانی امدادگر وقتی به یک مصدوم  می رسد، امداد جسمی به فرد مصدوم می دهد در حالی که وظیفه اصلی روحانی، امداد فکری و عقیدتی افراد است.

وی ادامه داد: یک روحانی امدادگر دو امداد به فرد مصدوم می کند، نخست امداد جسمی به فرد مصدوم می کند و سپس تلطیف قلوب بین روحانی و فرد مصدوم ایجاد می شود و در ادامه امداد فکری می تواند ایجاد شود.

آیت الله مهدوی ابراز کرد: امام زمان(عج) به مستضعفین  کمک می کند تا از استضعاف خارج شوند و سپس در این مسیر کمک، هدایت دینی هم صورت می گیرد.

وی افزود: گرچه ما می دانیم  نیازهای روحی بهتر از نیازهای جسمی است؛ ولی از طرفی می بینیم که تقاضاهایی که برای رفع نیازهای جسمی است چندین برابر رفع نیازهای روحی است.

این استاد حوزه اذعان کرد: ما در اصفهان چند هزار مطب دکتر برای رفع نیاز جسمی داریم؛ ولی مطبی برای رفع نیازهای روحی نداریم و مردم برای رفع نیازهای روحی  مراجعه نمی کنند؛ ما مراجعه روحانی به پزشک برای معالجه زیاد داریم ولی معالجه پزشک به روحانی خیلی کم و در حد صفر هست.

وی افزود: اگر یک پزشک برای رفع نیازهای روحی خود مثلا ضعف در ایمان و  اخلاق به یک روحانی مراجعه کند، کاری عقلی کرده و ارزش دارد.

آیت الله مهدوی تاکید کرد: ما به دنبال آن هستیم که یک روحانی امدادگر، امدادگری جسمی را مقدمه ای برای امدادگری فکری و عقیدتی قرار دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha