سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
افتتاح رشته تخصصی کلام اسلامی در بوشهر

حوزه/ ظهر امروز با حضور حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر رشته تخصصی کلام اسلامی سطح ۲ رسما راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بوشهر ظهر امروز با حضور حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر رشته تخصصی کلام اسلامی سطح 2 رسما راه اندازی شد.

حجت الاسلام رضا خدری در این مراسم با تقدیر از تلاش های صورت گرفته در راستای دائر کردن رشته تخصصی کلام اسلامی سطح 2 گفت: این رشته اولین رشته تخصصی حوزوی در استان بوشهر است و ان شاءالله در تلاش هستیم رشته های تخصصی دیگر حوزوی را در سال های آتی در استان دائر نماییم.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر با بیان اینکه تعداد شش استاد عهده دار تدریس کتب رشته تخصصی کلام اسلامی سطح 2 هستند گفت: خوشبختانه در تامین اساتید رشته تخصصی کلام اسلامی مشکلی نداریم.

وی تعداد شرکت کننده در کلاس های رشته تخصصی کلام اسلامی سطح 2 را 15 نفر عنوان کرد و اظهار داشت: کلاس های این رشته تخصصی از هفته آینده آغاز و هر هفته دو روز در محل تخصصی مرکز کلام اسلامی کلاس ها برگزار می شود.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر از تکمیل چرخه علوم حوزوی در استان خبر داد و اظهار داشت: امسال چرخه علوم حوزوی در استان تکمیل شد و طلاب برای تحصیل در همه سطوح حوزوی، دیگر نیازی به خروج از استان ندارند و هر چهار سطح حوزه در استان تدریس می شود؛ همچنین در تلاش هستیم سطح دو حوزه را در دیگر شهرستان ها راه اندازی کنیم.

وی افزود: علاوه بر این درس خارج نیز توسط حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) چند سالی است که برگزار می شود که با استقبال خوبی رو به رو است.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر با بیان اینکه تحول خوبی در حوزه های علمیه استان طی چند سال اخیر صورت گرفته است ابراز داشت: تا پیش از حضور حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری، حوزه علمیه در استان وضعیت مناسبی نداشت؛ اما بحمدلله در حال حاضر شاهد تحولی شگرف در حوزه های علمیه هستیم.

گفتنی است رشته تخصصی کلام اسلامی سطح 2 زیر نظر موسسه امام صادق(ع) آیت الله العظمی سبحانی در قم است.

  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha