جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دیدار با حجت الاسلام کزازلو

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان تهران با حضور در منزل حجت الاسلام والمسلمین کزازلو (ذوالفقاری) از اساتید حوزه علمیه تهران، با وی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از تهران، حجت الاسلام والمسلمین محمدهادی رحیمی صادق، مدیر حوزه علمیه استان تهران بعدازظهر امروز به همراه حجت الاسلام کبیریان معاونت آموزش و حجت الاسلام مهدوی‌خواه معاونت امور طلاب، با حضور در منزل حجت الاسلام والمسلمین ابوالفضل کزازلو (ذوالفقاری) از اساتید حوزه تهران، با وی دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار مدیر حوزه علمیه استان تهران ضمن آرزوی سلامتی برای حجت الاسلام والمسلمین کزازلو، با اهدای لوحی از فعالیت های علمی و تبلیغی ایشان تقدیر نمود.

حجت الاسلام والمسلمین مهدویخواه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران با اشاره به سوابق علمی و تبلیغی استاد ذوالفقاری گفت: حجت الاسلام کزازلو معروف به ذوالفقاری در سال 1309 در خانواده ای مذهبی در همدان چشم به جهان گشود؛ بعد از گذراندن دروس کلاسیک در سال 1321، تحصیلات دروس حوزوی را در یکی از روستاهای همدان در محضر مرحوم آقای حاج میرزا رازینی آغاز و پس از مدت کوتاهی به همدان عزیمت نمود.

معاون امور طلاب حوزه علمیه تهران افزود: وی در همدان از سن 17 سالگی به مدت چهار سال از درس مرحوم ملا آخوند علی معصومی همدانی از شاگردان حاج شیخ عبدالکریم حائری یزدی(ره) و هم دوره بزرگانی چون امام خمینی(ره)، آیت الله اراکی(ره)، و آیت الله گلپایگانی(ره) کسب فیض نمود. پس از آن به شهر مقدس قم رفت و در مدرسه علمیه آیت الله حجت(حجتیه) به ادامه تحصیل پرداخت.

وی ادامه داد: حجت الاسلام کزازلو، رسائل را نزد مرحوم آیت الله مشکینی و مکاسب را نزد مرحوم آیت الله مرعشی نجفی تلمّذ کرد. و علاوه بر بهره گیری از محضر آیت الله بروجردی(ره)، درس خارج را در محضر آیت الله گلپایگانی و آیت الله اراکی و نیز امام(ره) در مسجد یخچال قاضی شرکت نمود، و از جلسات تفسیر مرحوم آیت الله طباطبایی بهره جست.

حجت الاسلام مهدوی خواه اظهار داشت: وی در سال 1368 به تهران هجرت کرده و تا زمان حاضر در مدارس علمیه تهران به ویژه مدرسه جامعه علمیه امیرالمؤمنین(ع) به تدریس علوم دینی و تربیت طلاب پرداخت.

وی افزود: فعالیت تبلیغی و فرهنگی به مدت 40 سال در اراک، فعالیت تبلیغی به مدت 30 سال در تهران و شهر ری و امامت جماعت مسجد مرتضی علی(ع) از جمله اقدامات مؤثر حجت الاسلام والمسلمین کزازلو می باشد. 313/42

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha