پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
اجتماع بزرگ عزاداران حسینی

حوزه/ ظهر امروز اجتماع بزرگ عزاداران حسینی با حضور هیئات مذهبی استان یزد به مناسبت ۱۳محرم در میدان امیرچخماق یزد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، استان یزد از دیرباز تاکنون به عنوان "یزد حسینیه ایران" لقب گرفته که از جمله دلائل این نام‌گذاری می‌توان به تعداد بالای حسینیه‌ها و تکایای این استان و همچنین برپایی هر روزه مراسم‌های عزاداری در یزد اشاره کرد؛ از این روز و با توجه به لزوم حفظ وحدت هیئت‌های عزاداری، مراسم 13 محرم امسال برای دومین سال پیاپی با حضور تمام هیئت‌های مذهبی یزد در میدان امیرچقماق یزد و در جوار شهدای گمنام این میدان برگزار شد.

در این مراسم که پس از اقامه نماز ظهر و عصر به امامت آیت الله ناصری یزدی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد آغاز شد، هیئت‌های عزاداری پرچم‌های عزاداریی که روی آنها نام هیچ هیئتی نبود را در دست گرفته بودند و به عزاداری پرداختند.

در بخشی از این مراسم، عزاداران حسینی اقدام به سینه زنی به روش سنتی سه ضرب یزدی کردند و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) هم به نوحه سرائی در سوگ سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) پرداختند.

جمعیت مراسم عظیم و پرشور عزاداری 13 محرم یزد به حدی بود که بسیاری از جمعیت قادر به ورود به میدان امیرچقماق نبودند و بخش زیادی از خیابان قیام هم مملو از جمعیت عزاداران حسینی شده بود.

این مراسم با حضور آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، سیدمحمد میرمحمدی استاندار یزد، حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم مدرسی امام جمعه بخش مرکزی یزد، فرماندهان نظامی و انتظامی یزد، شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر یزد و جمعی از مسئولان برگزار شد.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha