جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله علما

نماینده ولی فقیه دراستان و امام جمعه کرمانشاه گفت: اقتصاد مقاومتی یعنی اینکه ما بتوانیم حداکثر استفاده را از منابع داخلی و هرآنچه که داریم را ببریم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما روز پنجشنبه در دیدار با هوشنگ بازوند، استاندار جدید کرمانشاه، بهترین زمینه برای اجرای اقتصاد مقاومتی در هر منطقه را استفاده از استعداد های بومی همان جا دانست و اظهار داشت: مهمترین استعداد استان کرمانشاه کشاورزی، باغداری و دامداری  است،  چرا که این  استان دارای 900 هزار هکتار زمین کشاورزی حاصلخیز است و مشکل کم آبی  نیز ندارد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه افزود:  کرمانشاه از استعداد تولید محصولات کشاورزی و باغداری با سود بالا همچون پسته، زعفران، زیتون، عسل و ... برخوردار است که  نیازی به اعتبار و سرمایه گذاری های کلان هم ندارد و تنها نیازمند تدبیر و حمایت می باشد.

امام جمعه کرمانشاه در ادامه اظهار داشت: ما از استاندار محترم  انتظار داریم که در بحث اشتغال و کار آفرینی با توجه به شرایط بحرانی استان کرمانشاه نهایت حمایت و تلاش را داشته باشند و بیشتر از استعداد های استان بهره ببرند، چرا که پروژه های بزرگی در مدیریت های قبلی با هزینه های سنگین انجام شد و  امروز نیمه کاره رها شده اند.

اقتصاد مقاومتی؛ تنها نسخه حل مشکلات کشور

همچنین استاندار جدید کرمانشاه در شروع روز اول کاری خود گفت: اعتقاد من این است که تنها نسخه  برای درمان مشکلات کشور و به تبع استان کرمانشاه همین اقتصاد مقاومتی است.

هوشنگ بازوند افزود:  امروز اقتصاد مقاومتی  بحثی است که مورد تایید همه جناح ها و جریان های کشور می باشد چرا که نسخه کاملی  است که مورد چکش کاری های کارشناسی قوی در این زمینه قرار گرفته است.

وی گفت: استفاده  از هر آنچه که داریم مهمترین راه برای رسیدن به نتیجه  می باشد و متاسفانه تاکنون در کشور عکس این مشاهده شده است که ما مردم  را به سمت نداشته ها سوق می دهیم در حالی که می توان از استعداد ها و ثروت های موجود در کشور بهترین استفاده را برد.

استاندار کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه به لحاظ استعداد های طبیعی و انسانی ثروتمند است. اما متأسفانه امروز در شاخص های اقتصادی و بیکاری در وضعیت بحرانی قرار گرفته است که دلیل آن ضعف در بهره برداری های لازم از ثروت ها و استعداد های موجود در استان می باشد.

وی اضافه کرد: امروز استان کرمانشاه نیاز دارد  که با همدلی و وحدت با یک مدیریت جهادی در  جهت ایجاد اشتغال و جذب سرمایه گذاری حرکت کند و الحمدلله نماینده ولی فقیه در این استان پرچم دار وحدت و همدلی هستند که فضا را برای این امر مهم مهیا نموده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha