جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام یوسف جمالی- مدیر حوزه خواهران بوشهر

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران بوشهر در تجمع اعتراضی طلاب نسبت به اظهارات سخیف و توهین‌آمیز عضو شورای شهر بوشهر درباره محرم، گفت: اگر ما امروز محکم جلوی این افراد نایستیم، شک نکنید، فردا نوبت یادواره‌های شهدا است، می‌گویند چرا این‌همه یادواره شهید برگزار می‌کنید؟

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بوشهر، طلاب مدارس علمیه خواهران شهر بوشهر در تجمعی اعتراض‌آمیز در مدرسه علمیه الزهرا(س)، نسبت به اظهارات سخیف و توهین‌آمیز عضو شورای شهر بوشهر درباره محرم واکنش نشان دادند.

حجت‌الاسلام یوسف جمالی، مدیر حوزه علمیه خواهران بوشهر در این تجمع، گفت: علم سیاه و پیراهن مشکی خاری است، بر چشم کسانی که در ولایت و شهدا نمی‌توانند تحمل کنند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر ادامه داد: امروز در دانشگاه لیدن هلند، برای حضرت علی‌اصغر(ع) کوچک‌ترین عضو سنی کربلا، کرسی علی‌اصغر شناسی برگزار می‌کنند و در چند کشور این مراسم را محکوم می‌کنند.

وی افزود: این نشان می‌دهد امروز راه اباعبدالله الحسین، سیاه‌پوش شدن شهر، علم مشکی و اشک برای امام حسین و ائمه اطهار دارد پیش می‌رود.

حجت‌الاسلام جمالی تأکید کرد: اگر امروز می‌بینید در مقابل سیاه‌پوشی شهر موضع گرفته می‌شود، نه مخالف پارچه مشکی هستند، بلکه این را نماد ولایت می‌دانند و از جهتی هم برای اینکه یک جریان سیاسی خاص از این حرف‌ها خوشش بیاید، خودشرینی می کنند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر ادامه داد: تعجب می‌کنیم در شهری که با این همه شهید و سابقه تاریخی، کسی به خودش این جرئت را می‌دهد و اظهارات توهین‌آمیز و سخیف را درباره سیاه پوشی شهر مطرح می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: اگر ما امروز محکم جلوی این افراد نیاستیم، شک نکنید، فردا نوبت یادواره‌های شهدا است، می‌گویند چرا این‌همه یادواره شهید برگزار می‌کنید؟

حجت‌الاسلام جمالی گفت: این افراد دقیقاً نمادهای ولایت را هدف نشانه گرفته‌اند و باید مجموعه‌های ارزشی جلوی این‌ها بایستند و به صورت شفاف موضع گرفته و محکوم کنند تا بستری برای سال‌های آینده فراهم نشود.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر اظهار داشت: خواهران طلبه، من و شما مدافعین ولایت هستیم، همیشه روحانیت پیشتاز بوده و مردم را نسبت به این توطئه‌ها آگاه می‌کرد، ما نسبت به حزب‌ها هیچ واکنشی نداریم و فقط خط ولایت را می‌گیریم، کسانی که این مسئله را سیاسی می‌کنند می‌خواهند ضربه کمتری ببینند.

وی تأکید کرد: حزب‌های سیاسی که این افراد به آن‌ها وابستگی دارند باید نسبت به این موضوع و به‌صورت رسمی اعلام برائت کرده و این اظهارت سخیف و توهین‌آمیز را محکوم  و خود شخصی توهین کنند هم عذرخواهی کند.

                                 تجمع اعتراضی طلاب خواهر بوشهر

برپایه این گزارش، حوزه علمیه خواهران بوشهر، 11 مهرماه نیز در بیانیه ای رسمی، اظهارات سخیف و توهین‌آمیز عضو شورای شهر بوشهر درباره محرم و عزاداری، این اظهارات را محکوم کرده و خواستار عذرخواهی این فرد شده بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha