جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
http://mancunion.com/۲۰۱۷/۱۰/۰۴/muslim-students-harassed-praying-campus/

حوزه/عده‌ای از دانشجویان مسلمان دانشگاه منچستر انگلستان، ضمن شکایت از آزار و اذیت‌ها و سخت گیری‌های کارمندان به ویژه نگهبانان هنگام نماز خواندن خواستار ایجاد یک نمازخانه در محوطه دانشگاه شدند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، دانشجویان مسلمان دانشگاه منچستر در انگلستان، از آزار و اذیت و سختگیری‌های کارمندان به ویژه نگهبانان هنگام نماز خواندن در محوطه دانشگاه شکایت کردند.
طبق یک نظرسنجی انجام شده از میان 70 دانشجوی مسلمان، 86% این دانشجویان تجربه تلخی از نماز خواندن در محوطه دانشگاه داشته یا فضای برای برگزاری نماز نداشته‌اند، 96% آنان نیز خواستار تسهیل نماز خواندن در محوطه دانشگاه شده و 17% نیز هنگام نماز مورد آزار و اذیت قرار گرفته‌اند. 
چند تن از دانشجویانی که هنگام نماز خواندن مورد آزار قرار گرفته‌اند، تجربیات تلخ‌شان را با نمایند اتحادیه دانشجویی در میان گذاشتند.
عایشه دانشجوی سال دوم پزشکی می‌گوید: تا دیر وقت در کلاس مانده بودم و احساس امنیت نمی‌کردم جای دیگری برای نماز پیدا کنم. اما نگهبان دانشگاه به من گفت اجازه ندارم در راهرو نماز برگزار کنم. یک بار هم نگهبان زن با صدای بلند سرم داد کشید تا نمازم را قطع کنم درحالی که من راه کسی را سد نکرده بودم.
دیگر دانشجویان نیز در سخنانشان ابراز داشته‌اند که برای نماز خواندن با برخورد‌های تبعیض آمیزی از سوی کارمندان روبرو بود‌ه‌اند. یکی از دانشجویان در این بار گفت: یک بار در حال صحبت با دوستم در محوطه دانشگاه بودم که نگهبان به ما نزدیک شده و با تهدید به ما یادآوری کرد در هیچ کجای دانشگاه حق نماز خواندن نداریم! او مسلما این حرف را به خاطر حجابی که پوشیده بودیم و با تصور اینکه مسلمان بودیم به ما زد.
پیش از این نیز یک درخواست اینترنتی که به امضای 600 دانشجو در سال 2015 رسید خواستار ایجاد نمازخانه‌ای برای دانشجویان مسلمان این دانشگاه شده بود. یکی از دانشجویان غیرمسلمان در توضیح علت امضای این درخواست گفته بود: هرچند من یک مسیحی هستم اما معتقدم که عبادت و نماز بخش ضروری دین به ویژه برای مسلمانان محسوب می‌شود. آن‌ها باید مسیری طولانی را برای نمازخواندن پیدا کنند و من باورم نمی‌شود که آن‌ها تاکنون نمازخانه نداشته‌اند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha