شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ گردهمایی «مدیران و روحانیون مدارس امین استان مرکزی»  در قم -آیت الله  دری نجف آبادی

حوزه/ امام جمعه اراک با بیان این که دشمن در صدد توطئه جدیدی می باشد و آن هم تجزیه عراق و اقلیم کردستان است، گفت: تجربه نشان داده همه برنامه های معاندین برای از بین بردن اسلام و انقلاب طراحی شده است.

به گزارش خبرنگاری خبرگزاری «حوزه»،  آیت الله  دری نجف آبادی  پیش از ظهر امروز در گردهمایی «مدیران و روحانیون مدارس امین استان مرکزی» که در مجتمع یاوران مهدی(عج) درقم برگزارشد، با بیان اینکه دشمن در صدد توطئه جدیدی و آن هم  به فکر تجزیه عراق و اقلیم کردستان است، گفت: تجربه نشان داده همه برنامه های معاندین برای از بین بردن اسلام و انقلاب طراحی شده است.

وی با بیان اینکه در شرایط سختی از لحاظ تهاجم  و فتنه دشمنان قرارداریم، بر هوشیار نیروهای انقلابی  درمقابل  دشمنان تاکید کرد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بابیان اینکه سرمایه انسانی ارزشمندترین مسئله است و این سرمایه در کنار معنویت وارزش های اسلامی هویت پیدا می کند، افزود: اگرجامعه اسلامی از سرمایه که همانا جوانان انقلابی هستند،  حفظ و حراست کند، می توان به آینده خوب برای کشور امیدوار بود.

وی به نقش روحانیت برای تربیت جوانان اشاره و عنوان کرد: از جمله رسالت روحانیت تربیت نیروهای انقلابی و ارزشی برای تداوم انقلاب و خدمت به نظام است.

آیت الله دری نجف آبادی گفت: اگر نیروهای انسانی خوب و ارزشی نداشته باشیم، قطعا نمی توان امیدی به روزهای خوب برای کشور داشت.

نماینده ولی فقیه در استان اراک افزود: درگذشته برنامه های مفیدی برای تربیت جوانان جامعه درهمین حوزه ها و آموزش و پرورش صورت می گرفت و آثار و برکات آن در انقلاب و حضور درعرصه های دفاع مقدس  به همراه داشت، الان هم همان برنامه ها بایدادامه پیدا کند.

وی با بیان اینکه شرایط امروز با گذشته فرق می کند اظهار داشت: از جمله رسالت های دیگر روحانیت این است که با رفتار، اخلاق و نظم، الگوی عملی مناسب تربیتی برای جوانان و سایر افراد درجامعه و آموزش وپرورش باشد.

آیت الله دری نجف آبادی با تاکید براینکه اگر روحانیت  رویه الگویی را در پیش بگیرد، قطعا می تواند آثار خوبی را به همراه داشته باشد، ابرازداشت: درفعالیت و تبلیغ اخلاص و تقوای الهی بسیار مهم است؛ اگر تبلیغ بدون اخلاص و تقوای الهی باشد، اثری را هم به همراه نخواهد داشت.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با تاکید بر اینکه لازم است با ارائه برنامه مناسب جوانان را جذب کرد و از هر گونه عملی که باعث ایجاد بیزاری در بین جوانان می شود خودداری کرد، عنوان کرد: از دیگر خصوصیات روحانی، مبلغ و مربیان دینی و پرورشی عدم تجمل گرایی و دیگر تفکرات ضد اخلاق وارزشی است که موجب دوری جوانان می شود.

وی با تاکید براینکه اگر عمل برای خدا باشد می توان شاهد اثرات دو چندان آن بود،  گفت: مبلغان دینی، معلمان آموزش و پرورش در گفت و گو و ارتباط با جوانان از قرآن و سخنان اهل بیت(ع)غافل نباشند، اگراین غلفت باشد نباید شاهد اثرات خوبی هم باشیم.

لازم است پنجمین تفاهم نامه حوزه علمیه استان مرکزی وآموزش پرورش این استان برای اعزام مبلغین به مدارس امین  امضا شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha