پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام احدی - کارگاه اعتیاد

حجت الاسلام احدی با بیان اینکه روحانیت بهترین نهاد برای آگاه سازی خانواده هاست، عنوان کرد: خانواده ها باید آگاه شوند که کنکور زندگی فرزندشان همانند روز آزمون سراسری دانشگاه ها نیست، بلکه آن روزی است که سیگار و مواد مخدر در مقابل او قرار می دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، امروز پنجشنبه 13 مهر کارگاه دانش افزایی در خصوص اعتیاد به عنوان یکی از آسیب های اجتماعی برگزار شد.

حجت الاسلام احدی به عنوان مدرس این کارگاه با بیان اینکه هم پیشگیری و هم درمان در مقوله اعتیاد در وهله اول کار یک روحانی است، اظهار داشت: اعتیاد بیش از این که یک مسئله پزشکی باشد و نیاز به قرص و دارو داشته باشد، مرتبط با مسایل روحی و روانی افراد می باشد که اصلاح آن کار آن دست ما روحانیون است. لذا یک روحانی در این دو مقوله می تواند به مراتب موفق تر از یک پزشک باشد

این کارشناس حوزوی با اشاره به اینکه یکی از مباحث کاربردی در مقوله پیشگیری و درمان اعتیاد، مبحث مهارت های زندگی است گفت با توجه به اینکه زمینه های علمی و مطالعاتی طلاب غنی تر از سایرین است لذا اگر یک طلبه ولو دو کتاب در زمینه مهارت های زندگی بخواند می تواند چندید برابر کارشناسان این حوزه مفید باشد.

وی اضافه کرد: در مقوله پیشگیری از دخانیات، وظیفه ما این است آنقدر علیه مواد مخدر تبلیغات کنیم که اگر کیلو کیلو مواد در مقابل افراد گذاشتند مصرف نکنند. تجربه تبلیغات علیه کراک یکی از مدل های موفق در این رابطه است.

حجت الاسلام احدی با بیان اینکه روحانیت بهترین نهاد برای آگاه سازی خانواده هاست، عنوان کرد: خانواده ها باید آگاه شوند که کنکور زندگی فرزندشان روز آزمون سراسری دانشگاه ها نیست، بلکه آن روزی است که سیگار و مواد مخدر در مقابل او قرار می دهند.

شایان ذکر است که این جلسه با حضور مبلغین طرح هجرت، مدارس و نیز مبلغین آزاد، در مدیریت حوزه علمیه استان، و در ادامه سلسله کارگاه های آموزشی روش بیان احکام، مهارت های ارتباط گیری، کلاس داری و... برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha