شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ گردهمایی «مدیران و روحانیون مدارس امین استان مرکزی»  در قم _حجت الاسلام والمسلمین نبوی

حوزه/ معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه گفت: بعضی افراد دین را برای دنیا می خواهند و در شرایطی که دین نیاز به او دارد، حاضر نیستند برای اسلام فعالیتی انجام دهند و اساسا در مشکلات معتقدند نیازی به دین نداریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین نبوی پیش از ظهر امروز در گردهمایی «مدیران و روحانیون مدارس امین استان مرکزی» که در مجتمع یاوران حضرت مهدی(عج) در قم برگزار شد با بیان اینکه مسلمانان در مقابل دین چند دسته اند و دسته ای اصلا حاضر نیستند برای اسلام و انقلاب جان و مال خود را هزینه کنند گفت: مسلمان و انقلابی واقعی کسانی هستند که خود را برای ارزش های دینی و واقعی هزینه کنند و برای اعتلای نهضت امام حسین(ع) تلاش کنند.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه با بیان اینکه بعضی افراد دین را برای دنیا می خواهند و در شرایطی که دین نیاز  به او دارد،حاضر نیستند برای اسلام فعالیتی انجام دهند و اساسا در مشکلات معتقدند نیازی به دین نداریم، افزود: اهل بیت(ع) دارای خصوصیات ویژه ای بودند و هستند و برعکس سایر افراد، خود را وقف دین وعزت اسلام کرده اند و در همه حال برای اعتلای دین تلاش می کرده اند.

وی بابیان اینکه متأسفانه بعضی افراد در ظاهر با آرمان های انقلاب و امام راحل و حضرت اباعبد الله(ع) می باشند و در عمل و واقع اثرو فایده ای برای اسلام ندارند، اظهار داشت: ازجمله عوامل مهم این که انسانها به این سمت می روند، نفوذ شیطان و دلبستگی به دنیا است.

حجت الاسلام و المسلمین نبوی در معنای حیات دینی گفت: حیات دینی، مسیر وراه حضرت سید الشهداء(ع) است؛ واین دین و اهداف امام(ع) می باشد که برهمه چیز مقدم است و نمونه شهید حججی است. 

معاون تبلیغ حوزه های علمیه افزود: اگر حیات پیامبر(ص) این است که دین را بر همه چیز مقدم بداریم، اظهارداشت: اگر جامعه به جامعه رسول  الله پیوند بخورد یکی  از راه های آن ارتباط و تربیت نوجوانان است و بهترین مکان آموزش و پرورش می باشد.

وی باتاکیدبراینکه عمیق ترین کار فرهنگی، تربیت نوجوان و حضور مبلغین در مدارس آموزش و پرورش و ارتباط با جوانان است، افزود: شهید مطهری معتقد بود، تربیت را باید از جوانی و از مدارس شروع کردو دانشگاه برای تربیت دیر می باشد.

 حجت الاسلام و المسلمین نبوی باتاکید براینکه در گذشته نوجوانانی که درعرصه های مختلف قبل و بعد انقلاب و حتی در دفاع مقدس  حضور پررنگ داشته اند چون مسجدی و با روحانی درارتباط بوده اند، ابراز داشت:تجربه نشان داده روحانیت هر جا پیشتاز درعرصه تربیت دینی و ارتباط با جوانان بوده، جامعه موفقی داشته ایم.

معاون تبلیغ حوزه های علمیه با بیان اینکه نباید در شرایط فعلی از قشر جوانان غافل بود و اگر غافل باشیم کشور، انقلاب و نظام دچار خسارت های جبران ناپذیر خواهد شد، گفت: باید به فکر هدایت بود و نباید از سختی ها ترسید، بلکه باید با وجود سختی ها همت وارده قوی برای تربیت جامعه سالم قوی ترشود و این خواسته همه نیروهای انقلابی و ارزشی است.

وی اظهار داشت: برای تربیت نیروهای انقلابی لازم است همه مسئولین همکاری کنند و اگر همکاری همه نهادها نباشد کارها درست پیش نخواهد رفت.

 حجت الاسلام و المسلمین نبوی با تاکید براینکه مربیان و مسئولین آموزش و پرورش دلسوز باشند ودلسوزانه برای تربیت جوانان و جامعه سالم قدم بردارند، افزود:جای بسی خوشحالی است که ورودی به مدارس امین روز به روز درحال افزایش است و این مسئله نشان از دلسوزی مربیان آموزش و پرورش است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha