پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
آیت الله سلیمانی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با بیان این که سیره عملی علما و فقهای دینی باید برای جامعه بازگو شود، گفت: بازگو کردن سیره علما و بزرگان دینی برای نسل موجود هویت آفرین، اعتماد بخش و شخصیت آفرین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، شانزدهمین سالگرد ارتحال آیت‌الله حاج شیخ ابوالحسن ایازی(ره) و گرامیداشت یاد دو فرزند برومندشان و همچنین یادواره بیش از صد شهید روحانی حوزه علمیه جعفریه رستمکلا،  امروز در مسجد جامع رستمکلا بهشهر برگزار شد.

آیت الله عباسعلی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان، امروز در این مراسم با تأکید براین که جامعه امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند بهره گیری از سیره علمی و عملی علما و بزرگان دینی است، تصریح کرد: علما همواره چراغ هدایت جامعه اسلامی هستند و بهره مند شدن از سیره این چنین شخصیت هایی موجب سعادت و تعالی جامعه اسلامی خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با بیان این که سیره عملی علما و فقهای دینی باید برای جامعه بازگو شود، خاطرنشان کرد: بازگو کردن سیره علما و بزرگان دینی برای نسل موجود هویت آفرین، اعتماد بخش و شخصیت افرین است.

آیت الله سلیمانی با تأکید بر این که شناخت صحیح زندگی علما و بزرگان دینی از وابستگی جامعه به افراد معلوم الحال جلوگیری می کند، گفت: علما سرمایه های حقیقی جامعه هستند و با شناخت آنها افراد سرسپردگی به اجنبی ندارند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این که مطالعه دقیق زندگی عالمان علم و ادب پدیده ای اجتناب ناپذیر است، تصریح کرد: اگر هر یک از ما می خواهیم در زندگی فردی و اجتماعی در مسیر تعالی و رستگاری قرار گیریم باید زندگی علما و فقهای دینی را به دقت مطالعه و در زندگی خودمان نهادینه کنیم.

امام جمعه زاهدان با بیان این که شیوه بزرگان دینی ما نیز تجلیل از بزرگان علم و ادب بود، خاطرنشان کرد: امروز نیز تجلیل از چنین شخصیت های بزرگی تکلیف همه ما است و موجب تعظیم شعائر دینی می شود.

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که ما برای عالمان خود مشخصه هایی قائل هستیم و عالمی را تجلیل می کنیم که دارای ارزش و اعتبار است، بیان داشت: و نخستین شاخصه علمای شیعه آن است که اهل خشوع، تواضع، ادب، کرنش و عبادات هستند.

آیت الله سلیمانی با اشاره به این که هنوز هم بسیاری از شخصیت های علمی و فقهی در کشورمان گمنام و ناشناخته هستند، تصریح کرد: یکی از مهم ترین اقداماتی که امروز دستگاه های فرهنگی باید آن را دنبال کنند شناسایی بزرگان دینی و احیای آثار آنها است.

وی با تأکید بر این که جامعه امروز به ویژه نسل جوان بیش از هر زمان دیگری نیازمند الگو برای حرکت در مسیر صحیح است، خاطرنشان کرد: سیره علمی و عملی بزرگان دینی بهترین الگو و روش برای نسل جوان امروز در جهت رسیدن به سعادت و تعالی حقیقی است.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha