جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
 آیت الله شاه آبادی

حوزه/ مراسم اربعین درگذشت آیت الله شاه آبادی شامگاه امشب در حسینیه شهدای قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، مراسم اربعین ارتحال آیت الله شاه آبادی شامگاه پنجشنبه با حضور آیت الله العظمی شبیری زنجانی، آیات علوی بروجردی، هاشمی شاهرودی، خرازی، ممدوحی ونمایندگان بیوت مراجع عظام ، علما، اساتید، طلاب و اقشار مختلف مردم در حسینیه شهدای قم برگزار شد.

در این مراسم،حجت الاسلام والمسلمین علی نظری منفرد با اشاره به حدیثی از امام علی (ع) گفت: مرگ حق قطعی الهی است و مشکل اینجاست که برخی افراد مرگ را نزدیک خود نمی بینند و در زندگی به نحوی رفتار می کنند که گویا قرار است در این دنیا جاودانه بمانند.

وی با بیان ثواب کم نظیر همراهی در تشییع جنازه تصریح کرد: تشییع جنازه از جمله مستحبات موکد است و شایسته است انسان در چنین لحظاتی حدیث نفس کرده و به یاد مرگ باشد چرا که توصیه بزرگان دینی ما بر فراوان تلاوت کردن  قرآن،  صلوات بر ائمه اطهار و ذکر مرگ است که بسیار در زندگی انسان موثر است و حالت استعباد در وجود آدمی ایجاد می شود .

استاد حوزه علمیه با بیان عوامل ایجاد انشراح قلب تاکید کرد: زهد در برابر دنیا و بی اعتنایی نسبت آن، اقبال به قیامت کردن و آمادگی در برابر سه عامل اصلی انشراح قلوب است که یکی از دعا های امام سجاد (ع) نیز در شب های ماه مبارک رمضان در این زمینه است.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد تصریح کرد: همه انسان های این دنیا در حکم مسافرانی هستند که باید این منزل را ترک کرده  و به دیار ابدی سفر کنند؛ اما آمادگی و استعداد در برابر مرگ در این بین نکته مهمی است و این مقامی است که حقیقتا برخی از بزرگان دینی ما به آن نائل شده بودند.

وی با بیان خاطره‌ای از یکی از بزرگان و علمای دینی تاکید کرد: انسان هایی که در مکتب امیرالمؤمنین(ع) پرورش یافته اند و وابسته به زندگی دنیا نشده اند، هراسی از مرگ ندارند و با شوق و میل قلبی به استقبال مرگ می روند همچنین به فرموده امام علی(ع) مرگ به مثابه تیری است که رها شده و حتما صاحب خود را در خواهد نوردید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha