پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مراسم روز درهای باز در مسجد امام علی(ع) هامبورگ

مراسم روز درهای باز مسجد امام علی علیه السلام در روز ۳ اکتبر ۲۰۱۷ با حضور قابل توجه بازدید کنندگان برگزار گردید.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، روز سوم اکتبر فرصت مناسبی برای غیر مسلمانان است تا در روز باز مساجد با فرهنگ و آیین و سنت های اسلامی در مساجد آشنا شوند.

این روز در ماه اکتبر که به مناسبت اتحاد آلمان شرقی و غربی، یک روز تعطیل رسمی در آلمان  می باشد، در سال 1997 میلادی با پیشنهاد شورای عالی مسلمانان «روز درهای باز مساجد» نامگذاری شده است. مرکز اسلامی هامبورگ که جزء بنیان گذاران نام گذاری این روز به نام روز باز مساجد است، امسال نیز همانند سالیان گذشته برای این روز برنامه های ویژه ای را تدارک دید.
 

از آنجاکه مرکز اسلامی هامبورگ طی سالهای اخیر فعّالیت های گسترده ای را در برگزاری برنامه های دیالوگ بین ادیان و مذاهب داشته و نیز با توجه به برنامه های مستند متعددی که در رابطه با مرکز در رسانه های معروف و پر مخاطب آلمان پخش شده است، همچنین با توجه به تبلیغات گسترده و رسانه ای و نیز اطلاع رسانی خوبی که در سطح شهر هامبورگ صورت گرفته بود، امسال مراسم روز باز مساجد در مرکز اسلامی هامبورگ مورد استقبال انبوه بازديدكنندگان آلمانی قرار گرفت .

شایان ذکر است این مراسم از سوی برخی از رسانه های آلمانی از جمله شبکهARD  پوشش داده شد.

در طول این مراسم که از ساعت 10 الی 18 برگزار گردید، راهنمایان مرکز اسلامی هامبورگ در چند نوبت ابتدا توضیحات کاملی در رابطه با بنای خارجی و داخلی مسجد امام علی علیه السلام ارائه می­دادند. سپس توضیحاتی در مورد اصول اعتقادات مسلمانان به بازدیدکنندگان داده می­ شد. پس از آن به طرف ساختمان آکادمی و محل کتابخانه مرکز اسلامی هامبورگ که محل برگزاری نمایشگاهی از آثار هنری اسلامی ـ ایرانی و محصولات سنتی ایران به نمایش گذاشته شده بود، هدایت می­شدند تا در آن محل پاسخ سوالات و شبهات ذهنی خود را دریافت کنند.

طی بررسی بازخوردها و گفتگو با تعدادی از بازدیدکنندگان، همگی بر این نکته اذعان داشتند که با بازدید از این مسجد تصویر ذهنی و دیدشان از اسلام و فرهنگ اسلامی تغییر یافت.

برخی از دیگر برنامه ­های این مراسم عبارت بودند از:

ـ معرفی فعّالیت های مرکز اسلامی و مسجد امام علی(ع) توسط راهنمایان در ساعت­های معیّن،

ـ برگزاری نمایشگاه صنایع دستی و هنرهای شرقی،

ـ برگزاری نمایشگاه کالیگرافی (خطّاطی)،

ـ برگزاری نمایشگاه کتاب به زبان آلمانی،

ـ برگزاری نمایشگاه مجله الفجر و سلام کیندر،

ـ تلاوت قرآن برای بازدیدکنندگان

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha