جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله مدرسی

حوزه/ آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای شیعه عراق از ارتباط تنگاتنگ کشور های منطقه استقبال و از همکاری ایران، عراق، ترکیه و اقداماتی که این کشور ها در قبال همه پرسی اقلیم کردستان اتخاذ کرده اند، تشکر کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای شیعه عراق از ارتباط تنگاتنگ کشور های منطقه استقبال و از همکاری ایران، عراق، ترکیه و اقداماتی که این کشور ها در قبال همه پرسی اقلیم کردستان اتخاذ کرده اند، تشکر کرد.

آیت الله مدرسی پیشتر از عراق، ایران و ترکیه خواست تا برای برقراری صلح و تحقق آرمان های ملت های منطقه، اتحادیه کنفدرالی تشکیل دهند تا از پی آن ایالت های متحد اسلامی شکل گیرد.

ایشان در بیانیه هفتگی خود گفت: من ارتباط جاری کشور های منطقه را ارج می نهم و آن را مظهر همکاری می دانم که خداوند متعال در قرآن به آن دستور داده و فرموده: (وَتَعَاوَنُوا عَلَى الْبِرِّ وَالتَّقْوَى وَلَا تَعَاوَنُوا عَلَى الْإِثْمِ وَالْعُدْوَانِ ) و امیدواریم این ارتباط و همکاری میان کشور های شورای همکاری خلیج فارس و مصر و سوریه برقرار شود تا محوری مبارک برای حل بحران های منطقه باشد.

این عالم شیعی اشاره کرد: ما باید تلاش کنیم و فضایی مثبت به وجود آوریم تا کرامت هر شهروند حفظ شود و فرصت را از دست طمع کاران و کسانی که از محرومیت های اقشار مختلف سوء استفاده می کنند، بگیریم.

آیت الله مدرسی تاکید کرد: در زیر سایه عدالت، آزادی و کرامت احتمال تحقق آرمان ها و خواسته های قومیت ها و طوائف مختلف بسیار بالاست.

ایشان تصریح کرد: ما همگی در ارزش های آسمانی و منافع ملی مشترک هستیم و پناه بردن به آغوش اسلام بهترین راه برای وحدت، عزت و تحقق آرمان های ملت های ماست.

آیت الله مدرسی در پایان رهبران اقلیم کردستان را به بازنگری در تصمیم هایشان و بحث و گفتگوی جدی با پایتخت های منطقه برای یافتن راه حل های عملی برای چالش های موجود توصیه کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha