جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سید صدرالدین قپانچی امام جمعه نجف

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قپانچی امام جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه که در حسینیه فاطمیه الکبری ایراد شد، تاکید کرد: بیانیه حضرت آیت الله سیستانی در خصوص همه پرسی کردستان فصل الخطاب بود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قپانچی امام جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه که در حسینیه فاطمیه الکبری ایراد شد، تاکید کرد: بیانیه حضرت آیت الله سیستانی در خصوص همه پرسی کردستان فصل الخطاب بود.

حجت الاسلام قپانچی مشارکت نیرو های نظامی و بسیج مردمی را در عملیات آزاد سازی منطقه حویجه ارنج نهاد و نقش یگان نظامی حضرت عباس (ع) را در آزاد سازی منطقه الریاض ستود و گفت: اکنونتنها نوار مرزی حویجه با سوریه باقی مانده است.

وی با تاکید بر اینکه بیانیه آیت الله سیستانی در خصوص همه پرسی اقلیم کردستان فصل الخطاب بود، به توافق ایران و ترکیه در نپذیرفتن تجزیه عراق اشاره کرد.

امام جمعه نجف اشرف ضمن تاکید بر وحدت ملت و عرب، گفت: این وحدت به دور از درگیری های سیاسی حفظ می شود و در ادامه از بیانیه اوقاف کردستان که بسیج مردمی و الازهر را محکوم کرده بود، انتقاد کرد.

وی همچنین از خدمات رایگان پزشکان به خانواده های شهدا تشکر کرد و آن را عملی جهادی دانست.

حجت الاسلام و المسلمین قپانچی عملیات تروریستی را که در ایالت لاس وگاس آمریکا رخ داد و منجر به کشته و زخمی شدن 250 تن شد، محکوم کرد و گفت: ما این عمل وحشیانه و تروریستی را محکوم می کنیم و اعلام می کنیم که ما با فرهنگ تروریسم مخالفیم.

وی همچنین به اظهارات یکی مقامات آلمان که گفته بود، 1800 تروریسم در آلمان وجود دارد اشاره کرد و خواستار بسیج جهانی برای مقابله با تروریسم شد.

خطبه دینی

حجت الاسلام قپانچی به حماسه عاشورای امام حسین (ع) و اسارت اهل بیت رسول الله (ص) و نقش حضرت زینب (س) و گرداندن سر های مبارک شهدای کربلا اشاره کرد و گفت: حضرت زینب (س) انقلاب زینبی را رهبری کرد و تحول بزرگی را در کوفه و شام به وجود آورد.

وی از ملت عراق به خاطر احیای این مناسبت تشکر کرد و گفت: بیش از 6 میلیون زائر در روز عاشورا در کربلا حضور یافتند.

امام جمعه نجف همچنین از نقش ملت عراق، خطبای منبر حسینی، هیئت های عزاداری، نیرو های امنیتی و نهاد های خدماتی تشکر کرد و گفت: صاحبان هیئات و دسته های عزاداری جهاد کردند و با جان، مال و خدمتشان به مردم رسیدند و این بهترین خدمت به وطن است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha