سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حضور دانش آموزان مسلمان با حجاب اسلامی در رژه سالانه

حوزه/ برای نخستین بار پس از دهه‌ها ممنوعیت دانش آموزان مسلمان یونانی امسال اجازه یافتند با حجاب اسلامی در رژه دانش آموزی در شهر زانتی در استان مقدونی شرقی و تراکیه شرکت کنند که حضورشان به بحث داغ رسانه‌های محلی تبدیل شده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از aboutislam، برای نخستین بار پس از دهه‌ها ممنوعیت، رژه دانش آموزی امسال در یونان با حضور دانش آموزان باحجاب برگزار شد. دانش آموزان مسلمان یونانی برای نخستین بار با حجاب اسلامی و روسری در رژه سالانه دانش آموزی در شهر زانتی در استان مقدونیه شرقی و تراکیه، در شمال یونان شرکت کردند.
به گفته رسانه‌های محلی زانتی، حضور دانش آموزان دختر مسلمان و محجبه در این رژه دانش آموزی به قدری برجسته بود که به موضوع داغ رسانه‌های این کشور تبدیل شده است.
لازم به ذکر است مسلمانان هم اکنون تقریبا 1.3% جمعیت 10.7 میلیونی کشور یونان را به خود اختصاص داده‌اند. جامعه اسلامی یونان متشکل از گروه‌های قومیتی متعددی است، که اکثریت آنان را ترک‌ها و پوماک‌های بلغاری زبان تشکیل می‌دهند. عده کمی از جمعیت مسلمانان این منطقه نیز یونانی‌های گرویده به اسلام پیش از ورود مسلمانان پناهنده و مهاجر می‌باشند. 
در 2 سال گذشته پس از موج حضور پناهندگان از کشورهای دیگر به اروپا جمعیت مسلمانان یونان به طور قابل توجهی افزایش یافته است. درحال حاضر کشور یونان محل زندگی بیش از 300 هزار مسلمان است که اکثریت آنان را ترك ها و پوماک‌ها در غرب تركيه، همراه با آلباني تبارها تشکیل می‌دهند.

حضور دانش آموزان مسلمان یونانی با حجاب اسلامی در رژه سالانه

حضور دانش آموزان مسلمان یونانی با حجاب اسلامی در رژه سالانه

حضور دانش آموزان مسلمان یونانی با حجاب اسلامی در رژه سالانه

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha