جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام مصطفایی

رئیس سازمان بسیج طلاب وروحانیون استان قزوین گفت: خانواده‌های مسلمان امروز باید از ظرفیت عاشورا و کربلا برای تربیت فرزندان خود استفاده کنند، چرا که حادثه کربلا و عاشورای حسینی از اثر گذار‌ترین حوادث تاریخ می‌باشد که جامعه اسلامی و جهان بشریت از برکات آن بهره‌های فراوانی برده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام ابوالفضل مصطفایی، امروز در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه خواهران ایمانیه شهرستان تاکستان، ضمن تسلیت ایام عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) گفت: با عزاداری برای شهدای عاشورا روح و جانمان را شستشو دادیم.

رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان قزوین افزود: همه ما باید سعی کنیم که راه و رسم زندگی عاشورایی را سرلوحه کار خود قرار دهیم و از زندگی به سبک دشمنان اسلام که همان دوری از حجاب، تجمل گرایی و انجام اعمال‌های حرامی از این دست است دوری نماییم.

وی ادامه داد: حادثه کربلا دو صفحه دارد یک صفحه آن از ظلم، جنایت، بی شخصیتی، پستی، مصیبت، زشتی مملو می‌باشد که در این صفحه؛ قتل عام انسان‌های بی‌گناه، بر بدن شهید تاختن، آب ندادن به انسان‌های تشنه، شلاق زدن زنان و کودکان بی پناه و مصیبت دیده، سوار کردن اسیران بر شتران بی جهاز و …را می‌بینیم، اما در صفحه دیگر این حادثه، قهرمان آن یعنی حسین بن علی (ع) است.

وی افزود: در نهایت هر چه که می‌بینیم، زیبایی، حماسه، حق پرستی، عبادت، معنویت، مهربانی و کرامت انسانی است. با نگاه کردن به این صفحه از حادثه عاشوراست که بشریت به خود می‌بالد و برای رسیدن به مقام انسانیت امیدوار می‌شود.

حجت الاسلام مصطفایی خاطر نشان کرد: سیدالشهدا(ع) در روز عاشورا احساس تکلیف کرد و پا به میدان مبارزه با ظلم و بی عدالتی گذاشت و هم اکنون نیز، همه تکلیف داریم که باید به آن تکلیف عمل کرد.

رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان قزوین بیان داشت: یکی از درس‌های عاشورا موضوع امر به معروف و نهی از منکر است که همه باید نسبت به یکدیگر احساس تکلیف کنیم، و از نظر مقام معظم رهبری در مسئله امر به معروف و نهی از منکر نیز به تذکر زبانی بپردازیم.

حجت الاسلام مصطفایی با بیان این که امروز ما هرچه داریم برگرفته از محرم و صفر است و ما باید عمق این فداکاری‌ها را در عالم درک نماییم، خاطرنشان کرد: قیام عاشورا قیام عدالت‌خواهان است و عاشورا تنها مختص به عاشورا نبوده و لازم است ما برای بیداری غفلت زدگان جامعه همواره عاشورا را الگوی خود قرار دهیم.

وی اظهار کرد: امروز نیز ما شاهد ستمگری هایی در مناطقی چون میانمار، یمن، سوریه و افغانستان هستیم، لذا فرهنگ عاشورایی هنوز تمام نشده و لازم است هرچند با کمی نیرو در برابر مستکبرین و غارتگران بایستیم و از مظلومان دفاع کنیم

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha