شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
بیلبورد تبلیغاتی کاندیدای انتخاباتی محجبه در آمریکا مخدوش شد

حوزه/ بیلبورد تبلیغاتی کاندیدای مسلمان و محجبه پاکستانی تبار در انتخابات شورای شهر رالی در ایالت کارولینای شمالی آمریکا با اسپری رنگ توسط افراط‌گرایان نژادپرست مخدوش شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از wncn، بیلبورد تبلیغاتی کاندیدای انتخاباتی مسلمان در شهر رالی در ایالت کارولینای شمالی در آمریکا توسط افراط‌گرایان نژادپرست مخدوش شد.

زینب بلوچ، کاندیدای انتخاباتی پاکستانی تبار در شورای این شهر آمریکایی می‌باشد که بیلبورد تبلیغاتی این کاندیدای محجبه شب گذشته توسط شعارنویسی‌های نژادپرستانه، صلیب شکسته و واژه «ترامپ» مخدوش شده است. برخی دوستان بلوچ هنگام عبور از روبروی بیلبورد متوجه شعارنویسی‌های اسپری رنگ شده بودند. سارا قادری از حامیان کمپین می‌گوید: شوک زده و اندکی ترسیده‌ایم.

بلوچ گفت که از این حادثه متاثر شده است، اما قصد دارد از آن به عنوان فرصتی برای گفت‌وگو پیرامون اسلام‌هراسی در جامعه آمریکا استفاده کند.

بلوچ گفت: احساس یاس و ناامیدی به سراغ آدم می‌آید به ویژه اینکه فعالیت‌های زیادی برای راه اندازی کمپین کرده بودیم.

وی افزود: مسئله فقط من نیستم، من یک مسلمان هستم، اما شعارنویسی‌ها علیه سیاه‌پوستان و یهودیان نیز بوده و نماد نئونازی‌ها را کشیده‌اند. مسئله نژادپرستی در آمریکا فقط دشمنی با مسلمانان نیست، بلکه کشور ما اکنون در جو سیاسی نامساعدی قرار دارد.

بلوچ در ادامه گفت: این اتفاقات مدام رخ می‌دهند و ما آن‌ها را نادیده می‌گیریم و پنهان می‌کنیم و به همین جهت نیز دوباره پیش می‌آیند. ما همانند یک جامعه گفتمان نمی‌کنیم، برای گفتمان اجتماعی باید سدها را شکست، باید قادر باشیم به مردم نشان دهیم که با این شعارهای نفرت‌انگیز رابطه‌ای نداریم.

ابراهیم هوپر مدیر روابط ملی شورای روابط اسلامی آمریکایی «کایر» در این باره گفت: هدف این نوع حوادث نفرت‌محور جلوگیری از مشارکت شهروندی مثبت تمامی شهروندان کشور از جمله مسلمانان و در نتیجه تضعیف پایه و اساس دموکراسی است. مردم آمریکا از تمامی طیف سیاسی باید این اقدام مملو از نفرت را که هدف آن ارعاب و تهدید بوده محکوم کنند.

فیصل خان بنیانگذارو مدیر مرز صلح کارولینا نیز گفت: این واقعا هشدار دهنده است! ما هر روز بیشتر و بیشتر اسلام‌هراسی شاهدیم و سخنرانی‌های نژادپرستانه ضداسلامی و ضدمسلمانی، حمله و تهاجم هر روز بیشتر و بیشتر می‌شود.

در نیمه نخست سال میلادی 2017 شورای کایر، بزرگترین نهاد حامی مسلمانان در آمریکا اطلاعاتی منتشر کرده بود که نشان دهنده افزایش اسلام‌هراسی در آمریکا، و افزایش 91 درصدی جرایم نفرت محور در نیمه نخست سال در مقایسه با سال گذشته بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha