پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام دشتکی

حوزه/ حجت الاسلام دشتکی گفت: خانواده ها و آموزش و پرورش با خوانش و شناخت مبانی قرآن و عترت می تواند فرزندان که آینده سازان این مرز و بوم هستند را در مسیر رشد و تعالی هدایت کنند.

حجت الاسلام علی دشتکی، مدیر کل تبلیغات اسلامی همدان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، با اشاره به اهمیت همگرایی خانواده و آموزش و پرورش در بحث تربیت دینی اظهار داشت: خانواده و نهاد های آموزشی باید بر اساس یک نقشه راه تربیتی عمل کنند.

وی ادامه داد: انسان برای رشد و تعالی و در نهایت رسیدن به جایگاه والای انسانی نیازمند نقشه راه است که خداوند هم این نقشه راه را از طریق قرآن و عترت به ما نشان داده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان افزود: خانواده ها و آموزش و پرورش با خوانش و شناخت مبانی قرآن و عترت می تواند فرزندان که آینده سازان این مرز و بوم هستند را در مسیر رشد و تعالی هدایت کنند.

حجت الاسلام دشتکی تصریح کرد: در مرحله اول مسئولیت تربیت و درونی کردن ارزش های اسلامی ایرانی بر عهده خانواده است. وظیفه آموزش و پرورش هم این است که زمانی که دانش آموز در اختیار اوست تک بعدی عمل نکرده و علی رغم تعلیم به تربیت و فرهنگ آن ها بپردازد.

وی تصریح کرد: خانواده و آموزش و پرورش هریک به تنهایی نمی توانند کاری از پیش ببرند، بلکه باید با همگرایی، یکدیگر در امر تربیت آینده سازان این مرز و بوم یاری دهند تا شاهد یک جامعه پویا و مصون از نا هنجاری های اجتماعی باشیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان در پایان افزود: آموزش و پرورش و خانواده ها با شیوه های متنوع که بر اساس محتوای واحد که بر مبنای قرآن و عترت است، می توانند نسبت به ذائقه دانش آموزان و فرزندان خود برنامه ای جامع داشته باشند تا یک نظام تربیتی مطلوبی را شاهد باشیم. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha