پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
فضای مجازی

حوزه/رئیس اداره تبلیغات اسلامی شیروان تأکید کرد: روحانیون باید بر آسیب‌های ناشی از فضای مجازی اشراف کامل داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمود عزیزی پیش از ظهر امروز در جمع روحانیون و مبلغان شیروان، اظهار داشت: در جامعه امروز فضای مجازی با زندگی روزمره عجین شده است و می‌توان گفت تقریباً تمام افراد دنیای واقعی در این فضا حضور دارند، ازاین‌رو این فضا هم فرصت و هم تهدید است.

وی با بیان اینکه بسیاری از سودجویی‌ها و آسیب‌هایی که دامن‌گیر کاربران شبکه‌های مجازی می‌شود، از سر ناآگاهی در استفاده از این فرصت است، افزود:‌ با توجه به اینکه سن استفاده از فضای مجازی در جامعه کاهش پیداکرده و در حال حاضر نوجوانان نیز امکان دسترسی به شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی را دارند، باید روحانیون و مبلغان نیز به این عرصه ورود پیدا کرده و اشرافیت داشته باشند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شیروان با اشاره به آسیب‌های فضای مجازی گفت: روحانیون باید بر آسیب‌های ناشی از فضای مجازی اشراف کامل داشته باشند.

وی تصریح کرد: گستره تبلیغ در فضای مجازی بالاست و لازم است روحانیون در فضای مجازی هم برای هدایت اقشار جامعه و هم برای جلوگیری از آسیب‌های ناشی از آن سعی و تلاش کنند که لازمه‌ی آن اشراف روحانیون بر آسیب‌های ناشی از فضای مجازی است

حجت‌الاسلام عزیزی اظهار داشت: روحانیون و مبلغان در صورت آگاهی کامل بر فضای مجازی و آگاهی از استفاده‌ی صحیح آن، می‌توانند بر افکار جمع کثیری رخنه داشته و با بیان شیوا و مطالب آموزنده و تخصصی، به‌نوعی تبلیغ کنند.

وی با یادآوری فرمایشات و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب درزمینهٔ فضای مجازی، گفت: روحانیون و مبلغان در صورت آگاهی کامل بر فضای مجازی و آگاهی از استفادهٔ صحیح آن، می‌توانند بر افکار جمع کثیری رخنه داشته و با بیان شیوا و مطالب آموزنده و تخصصی، به‌نوعی تبلیغ کنند.

امام‌جمعه موقت شیروان با اشاره به اینکه هر قدر از عمر انقلاب اسلامی می‌گذرد بر دشمنی‌های استکبار علیه نظام اسلامی افزوده می‌شود، اظهار داشت: روحانیون باید با تقویت توانایی‌ها و استعدادهای خود در عرصه‌هایی که نظام سلطه علیه انقلاب و کشور هجمه می‌کند؛ ورود کرده و در دفاع از انقلاب و کشور آنچه که لازم است، انجام دهند.

وی با اشاره به وجود شبهه‌های فراوان در فضای مجازی،  با تأکید بر اینکه شبهه می‌تواند همچون موریانه بنیاد اعتقادات مردم را نابود کند لذا باید برای رفع آن‌ها از ابزارهای جدید بهره برد، خاطرنشان کرد: همان‌طور که دشمنان اسلام از ماهواره و فضای مجازی برای دستیابی به اهداف خود استفاده می‌کنند، روحانیون و مبلغان نیز باید از همین ابزار برای خنثی کردن دسیسه‌های آن‌ها بهره کرده و اهداف خود را پیش برند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha