چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
مسئول تعلیم و تربیت سپاه اصفهان

حوزه/ مسئول تعلیم و تربیت سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان با تاکید بر اینکه ائمه جماعات باید اعتماد مردم را نسبت به مسجد را بیشتر کنند، گفت: مسئولین مساجد با مشکلات اقشار آسیب پذیر آشنا شوند و به آنان کمک کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، حجت الاسلام محسن مظاهری، در کارگاه آموزشی مسجد محوری، در کاشان با اشاره به وظایف مهمی که ائمه جماعات در تبیین فرهنگ دینی، اداره جلسات انس با قرآن و عرصه های فرهنگی و تبلیغی در مساجد بر عهده دارند، اشاره کرد و اظهارداشت: روحانیون باید در منابر مسائل تربیتی و فرهنگی را برای مردم بیان کنند.

وی با تاکید بر اینکه جلسات روضه خوانی در مساجد باید با شکوه و حضور عموم مردم برگزار شود، افزود: ائمه جماعات و  هیئت امنای مساجد باید در تمام ایام سال علاوه بر فعالیت های فرهنگی و دینی، مناسبت های مذهبی و ملی را نیز با شکوه بیشتری برگزار کنند.

مسئول تعلیم و تربیت سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان، احیای فرهنگ ایثار و شهادت را از دیگر وظایف ائمه جماعات در مساجد عنوان کرد و ادامه داد: روحانیون باید هر روزی از هفته را به بیان خاطرات، ایثارگری ها و انس با شهدا اختصاص دهند .

وی، با تاکید بر ارتباط ائمه جماعات و هیئت امنای مساجد با نوجوانان و جوانان به منظور ترغیب آنها به شرکت در نماز جماعت، اظهار کرد: برگزاری اردوهای تفریحی خانوادگی در تبیین فرهنگ دینی و تشویق جوانان برای حضور در نماز جماعت بسیار اثر گذار می باشد.

حجت الاسلام مظاهری، اجرای برنامه های آموزشی و تربیتی در قالب حلقه های صالحین را از دیگر وظایف مسئولین مساجد عنوان کرد و افزود : با توجه به اینکه محور کار در مساجد امام جماعت می باشد، لذا ائمه جماعات باید با شرکت در جلسات حلقه های صالحین و تولید محتوا به شبهات و سوالات مردم پاسخ دهند .

وی با اشاره به وظیفه مهمی که روحانیون و ائمه جماعات مساجد در جلوگیری از خانواده گریزی، کاهش آمار طلاق و بصیرت افزایی در جامعه  دارند، ابرازداشت: ائمه جماعات باید در مساجد نسبت به برگزاری جلسات مختلف پیرامون روشنگری و بصیرت افزایی نمازگزاران تلاش کنند.

مسئول تعلیم و تربیت سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان، توجه هیئت امنای مساجد به قشرهای آسیب پذیر را موجب کاهش آمار اعتیاد و طلاق در محله ها دانست و گفت: هیئت امنای مساجد با شناسایی قشرهای آسیب پذیری که اطراف مسجد سکونت دارند، با تولید محتوای فرهنگی و حمایت مالی، نسبت به رفع مشکلاتشان تلاش کنند.

حجت الاسلام مظاهری یادآور شد: با توجه به اینکه بعضی از خانواده ها حقیقتا نسبت به تربیت فرزندان خود آگاهی ندارند، مسئولین مساجد باید با برگزاری سلسه نشست های خانواده پیرامون تربیت جوانان و آشنایی خانواده ها با نوع تربیت اسلامی، تلاش ویژه ای داشته باشند.

وی، ترویج فرهنگ ازدواج، تشویق و ترغیب جوانان در این زمینه و رفع مشکلات درمانی و مالی را از دیگر وظایف ائمه جماعات در مساجد عنوان کرد و ادامه داد: اگر مسئولین مساجد با هدیه دادن و کمک های دیگر، جوانان را زودتر به ازدواج تشویق کنند، اعتماد مردم هم به مسجد بیشتر خواهد شد.

این کارشناس مذهبی با تاکید بر اینکه ائمه جماعات باید اعتماد مردم را نسبت به مسجد را بیشتر کنند، گفت: مسئولین مساجد با مشکلات اقشار آسیب پذیر آشنا شوند و به آنان کمک کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha