جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
رئیس کلیسای کلدانی عراق با پاپ فرانسیس دیدار کرد

حوزه/ پاپ فرانسیس در سخنان خود در دیدار با اسقف های کلیسای کلدانی عراق، آنها را به ایجاد پل های ارتباطی برای وحدت و همکاری میان تمام ارکان جامعه عراق توصیه کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، اسقف لوئیس رافائل ساکو، رئیس کلیسای کلدانی عراق و رئیس شورای کلیساهای کاتولیک آسیای غربی که از هفته گذشته برای مشارکت در آیین مربوط به کلیسای کلدانی به واتیکان سفر کرده، روز گذشته با پاپ فرانسیس دیدار کرد. این مراسم از روز چهارشنبه هفته گذشته آغاز شده و تا فردا یکشنبه ادامه خواهد داشت.

پاپ فرانسیس در سخنان خود در این دیدار اسقف های کلیسای کلدانی را به ایجاد پل های ارتباطی برای وحدت و همکاری میان تمام ارکان جامعه عراق توصیه کرد.

در این دیدار مسائل مختلفی همچون همه پرسی کردستان عراق و بازگشت مهاجران مسیحی مورد بحث واقع شد.

پاپ فرانسیس در سخنان خود در این مراسم گفت: این دیدار ما در زمانی اتفاق افتاده که منطقه نیازمند گفت‌وگو است و از این رو رهبران دینی و تمام مردم عراق باید در برابر مسائلی همچون مهاجرت اجباری مسیحیان بایستند و شهرهای خود را دوباره بسازند و زمینه را برای بازگشت آوارگان و مهاجران فراهم کنند.

وی افزود: این مراسم فرصتی است تا من سلام و درود خود را به مؤمنانی عراقی تقدیم کنم که رنج زیادی را متحمل شدند و در معرض ظلم و خشونت تروریست ها قرار گرفته اند و اکنون این صفحه سیاه تاریک در حال بسته شدن است، اما کارهادی زیادی هست که باید انجام شود.

پاپ واتیکان خطاب به اسقف های کلدانی گفت: از شما می خواهم همه برای تحقق وحدت تلاش کنید و زمینه را برای بازگشت مهاجران فراهم کنید و اختلافاتی را که میان مردم وجود دارد حل و فصل کنید.

وی در مورد بی اعتمادی مردم عراق نسبت به آینده نیز گفت: عراق نیازمند تفاهم ملی و تلاش مشترک تمام گروه ها برای رسیدن به راه حل مناسب است و ما از اسقف ها می خواهیم در برابر مشکلات استوار باشند و به گفت‌وگوی ادیان نیز اهمیت دهند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha