شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
ابراهیم اکبری دیزگاه

حوزه/ شاعر و رمان نویس حوزوی تصریح کرد: به لطف الهی توجه به شعر و ادبیات در حوزه های علمیه رو به رشد و فزونی است.

ابراهیم اکبری دیزگاه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: به خصوص در زمینه شعر و خاصه در عرصه شعر آیینی ، طلاب و فضلای حوزه حضور خوب و پررنگی دارند و در سال های اخیر شاهد درخشش مداوم آن ها در این عرصه بوده ایم.

وی افزود: در بحث داستان و رمان نیز هر چند که سابقه و درخشش آن در حوزه همچون مقوله شعر نیست اما در همین سال ها شاهد معرفی و درخشش چهره های خوبی از میان حوزویان بوده ایم که قطعاً در سایه حمایت از آن ها می توان به تداوم این روند بسیار اُمیدوار بود.

وی تاکید کرد: باید کاری کرد که همچون شعر ، یک جریان ادبیات داستانی قوی در حوزه علمیه شکل بگیرد تا ما بتوانیم پژواک اندیشه دینی در وادی ادبیات داستانی باشیم.

این شاعر و داستان نویس طلبه همچنین گفت: برای این که این موفقیت ها همچنان وجود داشته باشد و مقطعی نباشد، نیاز است که ما به مقوله آموزش طلاب و فضلای حوزه چه در عرصه شعر و چه داستان و رمان ، توجه ویژه ای داشته باشیم.

وی بیان داشت: به لطف الهی چه در عرصه شعر و چه داستان ، استعدادهای بسیار خوبی در حوزه وجود دارد که باید این ها شناسایی شده و برای آن ها برنامه های ویژه آموزشی بگذاریم تا استعدادهای بالقوه هر چه بیشتر و بهتر به فعلیت رسیده و منشا تحول و برکاتی باشند.

۳۱۳/۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha