پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ گردهمایی مدیران مراکز تخصصی تحت اشراف آیت الله العظمی مکارم

حوزه/ مدیر مدرسه عالی امام حسین(ع) تعدد مراکز تخصصی حوزه را محلی برای کشف و پرورش استعدادهای حوزه دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت ‏الاسلام  محی الدین مکارم شیرازی، امروز در گردهمایی مراکز تحت اشراف آیت‏‎الله ‏العظمی مکارم شیرازی که در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد، با ذکر این مطلب که مدرسه تخصصی امام حسین(ع) امسال کار خود را با طلاب پایه 7 و 8 آغاز کرده است گفت: در این دوره به دنبال افزایش کیفی هستیم و چندان در بند کمیت افزایی نیستیم.

وی تصریح کرد: این مدرسه در دل حوزه علمیه امام کاظم(ع) ایجاد شده است که تعدد مدارس در این حوزه مطلوب است و طلابی که از مقدمات فارغ می‌شوند، باید در مسیر استفاده از استعدادهای آنها فعالیت کنیم.

وی افزود: یکی از مواردی که مد نظر آیت الله العظمی مکارم شیرازی نیز بود عدم تعطیل شدن حوزه آزاد است که در این مدرسه سعی شده است که به این امر بسیار مهم حوزوی که ریشه در اصل نهاد حوزه علمیه دارد عمل شود.

مدیر مدرسه عالی امام حسین(ع) تصریح کرد: به همین دلیل طلاب موظف هستند که بیرون از مجموعه و نزد یکی از اساتید تحصیل کنند و در مدرسه این مساله لحاظ می‎شود؛ به همین دلیل اساتید قوی رغبت پیدا میکنند که در حوزه آزا نیز فعالیت کنند.

مدیر مدرسه تخصصی امام حسین(ع) تصریح کرد: برنامه‎های این مدرسه استاد محور است و تمام برنامه ها و طرح های مدرسه از طریق استاد ابقا می‎شود؛ در این مدرسه، مدیر تنها به ارایه خدمات لازم می‎پردازد و رابطه شاگرد و استادی حفظ می‏شود.

حجت ‏الاسلام   مکارم شیرازی گفت: در این مدرسه به دنبال آن هستیم که فقیهی که هم مطلق و هم کار آمد و به روز است تربیت شود؛ باید فقهایی تربیت کنیم که جامعه از آنها بهره مند شود و به همین دلیل باید طلاب از زمانه خود به خوبی آگاه باشند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha