جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ گردهمایی مدیران مراکز تخصصی تحت اشراف آیت الله العظمی مکارم

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام کاظم( ع) گفت: ایجاد پژوهشکده مرکز تخصصی تفسیر نهایی شده است و این پژوهشکده نیز راه اندازی می‎شود؛ ۲۵۰ روحانی که در سراسر کشور هستند که جزء فارغ التحصیلان حوزه نیز محسوب می‎شوند تحت آموزش تفسیر قرار گرفته‎اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت‎الاسلام والمسلمین ملکی پیش از ظهر امروز در گردهمایی مراکز تحت اشراف حضرت آیت‎الله‎ مکارم شیرازی در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) با ذکر این مطلب که امسال سومین سال فعالیت مدرسه امام کاظم(ع) است گفت: این مدرسه در راستای اسناد بالاستی حوزه و منویات آیت‎الله العظمی مکارم و مراجع عظام تقلید مبنی بر ایجاد یک حوزه قوی در دل حوزه علمیه ایجاد شده است.

وی این مرکز علمی را یک حوزه منظم پژوهشگر و دارای مهارت‎های لازم درون حوزوی دانست و گفت: فعالیت‎های آن به دو بخش تخصصی و دروس آزاد تقسیم می‎شود؛ بخش تخصصی شامل بخش فقه و اصول است؛ حضرت  آیت‎الله  مکارم بیان کردند که حوزه باید حوزویان قوی خود را به سمت مرجعیت سوق دهد که به اجتهاد مطلق سوق پیدا کنند.

معاون تهذیب حوزه های علمیه تصریح کرد: مرکز فقه و اصول این مرکز سومین دوره خود را برگزار می‎کند که جزو بهترین مراکز تخصصی حوزه نیز قرار گرفته است؛ دروس آزاد دومین بخش این مدرسه است؛ حضرت  آیت‎الله  مکارم بیان کردند که باید سنن حوزوی به خوبی در حوزه رعایت شود؛ یکی از آن سنن، نظم است که برای این امر تشویق ‏هایی برای طلاب منظم تر در نظر گرفته است.

وی افزود: تقریر نویسی و پژوهش و مباحثه از دیگر اصولی است که در این بخش دروس آزاد رعایت می‎شود؛‌ یکی از خلاهای امروز حوزه، مساله زبان آموزی است که امسال سومین سالی است که زبان آموزی به طلاب پیگیری می شود.

مدیر مدرسه علمیه امام کاظم( ع) گفت: مهارت‎های بیانی از دیگر تاکیدات معظم له بود که در این زمینه یک بسته کامل در اختیار طلاب قراردارد که بتوانند در مباحث علمی و بیانی به خوبی فعالیت داشته باشند؛‌درس اخلاق خانوادگی در حوزه علمیه امام کاظم به دستور آیت الله العظمی مکارم شیرازی و با تدریس ایشان برگزار می شود.

مدیر مرکز تخصصی تفسیر بیان کرد: در زمینه تفسیر نیز باید گفت که ایجاد پژوهشکده مرکز تخصصی تفسیر نهایی شده است و این پژوهشکده نیز راه اندازی می‎شود؛ 250 روحانی که در سراسر کشور هستند که جزء فارغ التحصیلان حوزه نیز محسوب می‎شوند تحت آموزش تفسیر قرار گرفته‎اند.

وی گفت: کارگاه‎های علمی و آموزشی و دو نشست علمی قرآنی و تفسیری از دیگر فعالیت های تفسیری است که در مرکز تخصصی تفسیر برگزار می‎شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha