جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله نمازی-دیدار با مسئولان دانشگاه کاشان

حوزه/ نماینده ولی فقیه درکاشان به اقدام ضد بشری آمریکا خصوصا رئیس جمهور این کشور اشاره کرد وگفت: به دلیل این که نسل جوان و مردم آمریکا حرکت دولتمردان این کشور را محکوم می کنند، باید بین دولت و ملت آمریکا تفاوت قائل شد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه» در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی ظهر امروز در دیدار با رئیس و کارکنان دانشگاه کاشان، ضمن تسلیت ایام عزاداری امام حسین (ع)، رسالت حوزه های علمیه و دانشگاه ها را در نظام توحیدی مهم ارزیابی کرد و اظهارداشت: هرچند دانشگاه ها روال و حرکت عادی خودشان را طی می کنند، ولی هنوز نتوانسته اند مشکل بشر راحل کنند و علم را در جوامع بشری جایگزین جهل، تجاوز، جنایت، ایثار و فداکاری کنند.
امام جمعه کاشان، با بیان این که دانشگاه ها مسئول تربیت انسان هایی با اخلاق و مجهز به سلاح  معرفت برای تکامل جامعه هستند،‌ ابراز داشت: اگر دانشگاه های کشورمان دانشجویانی را که مسلح به سلاح معرفت نباشند و رعایت حریم استاد و خانواده را نکنند، هیچ موقع مشکل جامعه رفع نخواهد شد.
وی افزایش آمار درگیری ها و بداخلاقی ها در جامعه را ناشی از عدم تعلیم و تربیت درست و نبودن مبنای اسلامی در دانشگاه ها دانست و افزود: اگر دانشگاه ها انسانهایی را تربیت کنند که خداشناس باشند، هیچ موقع درآن جامعه دزدی، غیبت ، تجازوز به حقوق دیگران و اعتیاد به مواد مخدر نمی شود.
نماینده ولی فقیه درکاشان، با تاکید براین که خطبا، علما ، اساتید و روحانیون روی مسائل معرفت شناسی باید بیشتر کار کنند، اظهار داشت : تحصیل طلبه از بیش از 60 کشور جهان در حوزه جهت گسترش فرهنگ دینی اسلامی و بیدار شدن ملت های دینا تاثیر بسیار زیادی دارد.
آیت الله نمازی به اقدام ضد بشری آمریکا خصوصا رئیس جمهور این کشور اشاره کرد و افزود: به دلیل این که نسل جوان و مردم آمریکا حرکت دولتمردان این کشور را محکوم می کنند، باید بین دولت و ملت آمریکا تفاوت قائل شد.
امام جمعه کاشان، با بیان اینکه امواج خروشان امام خمینی (ره) و کاروان بشریت آرام آرام به سمت خیزش جهانی برای ظهور حضرت مهدی (عج) درحال حرکت می باشد، به رسالت مهم دانشگاه ها در کشورمان اشاره کرد و ادامه داد : به دلیل این که تمام مسلمانان دنیا نگاهشان به اساتید دانشگاه ها، علما، و حوزه های علمیه جمهوری اسلامی است.
آیت الله نمازی، افزود: اساتید حوزه و دانشگاه باید روی مسائل ظهور، امامت و معرفت شناسی دانشجویان و طلبه ها در دانشگاهها و حوزه های علمیه بیشتر کار کنند، همچنین دانشگاه های کشورمان باید دانشجویانی را تربیت کنند که پاسخگوی نیازهای دنیای غرب و کشورهای مسلمان باشند.

امام جمعه کاشان، در ادامه با تاکید بر رعایت حجاب در دانشگاه ها افزود: دانشگاه ها باید فلسفه و اصرار حجاب را برای جوانان  توضیح دهند تا تصور نکنند که مسئله حجاب یک موضوع تحمیلی است؛ اگرفلسفه حجاب درست برای دانشجویان بیان شود، قطعا از آن استقبال خواهند کرد.
درابتدای این دیدار دکتر عباس زراعت رئیس دانشگاه کاشان به پتانسیل های فراوان کاشان در عرصه های مختلف اشاره کرد و اظهارداشت : دلیل انتصاب نماینده ولی فقیه از طرف مقام معظم رهبری  برای کاشان که استان نیست نشان دهنده ظرفیت بالای این شهرستان می باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha