پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مسجدالاقصی

حوزه/گروه حقوق بشر هدف از اقدام جدید رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از ورود کودکان و بازی آن‌ها در مسجدالاقصی را محکوم کرده، آن را سند نخوت و گستاخی اسرائیل و تلاش این رژیم برای سلطه کامل بر اماکن مقدس مسلمانان دانست.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از middleeastmonitor، گروه حقوق بشر هدف از اقدام جدید رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از ورود کودکان و بازی آن‌ها در محوطه مسجدالاقصی دربیت المقدس اشغالی را سند دیگری از «نخوت» و گستاخی اسرائیل در قبال اماکن مذهبی مسلمانان و مسیحیان دانست.

عصام یوسف به عنوان رئیس گروه حقوق بشر «شفافیت» تصمیم دادگاه اسرائیلی را محکوم کرده و اعلام کرد: این اقدام در چارچوب تلاش رژیم اشغالگر اسرائیل برای اثبات تسلط خود بر مسجدالاقصی از طریق نهادهای قضایی و امنیتی خود می‌باشد. به ویژه پس از قیام و استقامت مردم فلسطین برای جلوگیری از نصب دروازه‌های الکترونیکی و دوربین‌های امنیتی در ورودی‌های مسجدالاقصی در ماه جولای، آن‌ها به این اقدام متوسل شده‌اند.

دادگاه اسرائیل چند روز پیش اعلام کرده بود کودکان فلسطینی اجازه ورود و بازی در محوطه مسجدالاقصی را ندارند. گفتنی است این اقدام اسرائیل در پی شکایت یک سازمان یهودی بسیار افراطی در بیت المقدس اشغالی انجام گرفته است. این سازمان یهودی مدعی شده بود فوتبال بازی کردن کودکان فلسطینی در محوطه مسجدالاقصی حرمت آن را می‌شکند.

اسرائیل قصد سلطه کامل بر اماکن مقدس مسلمانان دارد

یوسف افزود: اسرائیل قصد دارد از طریق کنترل خود برمسجدالاقصی و محوطه آن این فرصت را برای سازمان‌های یهودی افراطی ایجاد کند تا مسجد را به طور کامل تحت سلطه قرار داده و هر حضور اسلامی در آن را به تدریج حذف کرده و یک معبد برای خودشان بسازند. حتی ورود کودکان برای یک رژیم سرکوبگر مثل اسرائیل قابل قبول نیست. اسرائیل اساسا می‌خواهد هنگام سلطه کامل بر این مکان اسلامی هیچ شاهدی در منطقه وجود نداشته باشد حتی کودکان!

رئیس این سازمان حقوق بشر گفت: صهیونیست‌ها و شهرک‌نشینان یهودی هیچ حقی به مسجدالاقصی ندارند چه برسد به اینکه در رابطه با  حرمت این مسجد تعیین تکلیف کنند!

وی در پایان از جامعه بین المللی و مقامات فلسطینی خواست در مقابل تلاش‌های اسرائیل برای سلطه برمسجدالاقصی ایستادگی کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha