جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مشمولین

حوزه/ سال گذشته با توجه به حجم بالای درخواست طلاب و استقبال زیاد آنان، قریب به ۲۰ هزار مجوز خروج از کشور برای عراق در دارالشفاء صادر کرده ایم.

حجت الاسلام مصطفی محمدی نژاد در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» به برنامه اداره امور مشمولین حوزه علمیه استان قم برای ارائه خدمات به طلاب و روحانیون برای ایام اربعین اشاره کرد و گفت: باتوجه به تجربه ای که از سال های گذشته داشتیم، امسال با شروع سال تحصیلی، صدور مجوز خروج از کشور را برای ایام اربعین آغاز کردیم و یکی از اقدامات مؤثری که در این زمینه انجام شده، دریافت مجوز خروج کشور به صورت اینترنتی است؛ به این معنا که طلاب بدون حضور در اداره مشمولین در دارالشفاء، به سایت http://services.epolice.ir مراجعه نموده؛ درخواست خروج از کشور را به ثبت رسانده و پس از آن برای دریافت گذرنامه و ویزا اقدام می نمایند.

وی اظهار داشت: یکی از کارهایی که طلاب برای صدور خروج از کشور در سایت مذکور باید انجام دهند، دریافت کد سخا می باشد تا با آن کد بتوانند درخواست خود را به ثبت برسانند که در این راستا باید با حضور در یکی از مراکز پلیس +10 یا تماس تلفنی با آن مرکز، کد ملی خود را ارائه داده و کد سخای خود را دریافت نمایند تا بتوانند در سایتی که اعلام شده، درخواست خروج از کشور خود را به ثبت برسانند.

مسئول اداره امور مشمولین حوزه علمیه استان قم ابراز داشت: در حال انجام رایزنی هستیم تا این اداره نیز بتواند با دریافت دسترسی های لازم در سایت مذکور، کد سخای طلاب را به آنان به صورت حضوری یا تلفنی اعلام نموده و خود این عزیزان بدون معطلی در دارالشفاء، به صورت اینترنتی وارد شده و درخواست خروج از کشور را ثبت نمایند.

حجت الاسلام محمدی نژاد با بیان این مطلب که مراجعه کنندگان به این اداره، دو گروه می باشند، خاطرنشان ساخت: گروه اول، طلاب پایه یک تا شش و طلاب سفیران هدایت هستند که باید برای دریافت گذرنامه، نامه، اشتغال به تحصیل از مدرسه علمیه خود آورده که در این راستا برای آنان معافیت تحصیلی صادر شده و پس از آن برای دریافت گذرنامه و مجوز خروج از کشور اقدام می نمایند.

مسئول اداره مشمولین حوزه علمیه استان قم ادامه داد: مراجعه کنندگان دیگر ما، طلاب پایه ششم به بالا هستند که معافیت تحصیلی داشته و فقط برای دریافت مجوز خروج از کشور و گذرنامه باید در این اداره حضور پیدا نموده و یا در سایت مذکور، درخواست خروج از کشور داشته باشند.

مسئول اداره مشمولین حوزه علمیه استان قم بیان داشت: طلاب طرح هجرت، روحانی مستقر یا فعال در نهادها و دستگاه های گوناگون نیز می توانند با ورود به سایت http://services.epolice.ir  برای دریافت مجوز خروج از کشور اقدام نمایند.

حجت الاسلام محمدی نژاد اظهار داشت: با هماهنگی هایی که برای گذرنامه طلاب و روحانیون انجام شد، إن شاءالله از آخر این هفته تیمی از اداره گذرنامه در میدان مفید، بلوار حضرت ابوالفضل(ع) مستقر شده و طلاب عزیز پس از دریافت مجوز خروج از کشور به همراه خانواده می توانند برای دریافت گذرنامه اقدام نمایند؛ همچنین طلابی که کارت پایان خدمت یا معافیت دائم دارند نیز می توانند مراجعه نمایند.

وی ابراز داشت: در حال حاضر شروع به کار این اداره از ساعت 7 صبح الی 14 می باشد؛ البته کار تمام ارباب رجوعان را تا پس از ساعت اداری هم انجام داده و طلبه ای بدون جواب نخواهد رفت؛ ضمنا اگر تعداد مراجعه کنندگان بیشتر شود، باجه های عصر را نیز همانند سال گذشته راه اندازی کرده تا بتوانیم پاسخگوی همه طلاب عزیز باشیم.

مسئول اداره مشمولین حوزه علمیه استان قم یادآور شد: همچنین مقدمات کارهای صدور ویزا در مدرسه عالی دارالشفاء انجام شده؛ اما هنوز به نتیجه قطعی نرسیده است.

حجت الاسلام محمدی نژاد خاطرنشان ساخت:  هم اکنون روزانه قریب به 500 مجوز خروج از کشور در دارالشفاء صادر می شود؛ اما یقینا در روزهای آتی بیشتر شده و تا یک هزار و 500 مجوز هم خواهد رسید.

* صدور مجوز خروج از کشور برای 20 هزار نفر از طلاب در سال گذشته

وی تصریح کرد: سال گذشته با توجه به حجم بالای درخواست طلاب و استقبال زیاد آنان، قریب به 20 هزار مجوز خروج از کشور برای عراق در دارالشفاء صادر کرده ایم.

* خدمات رسانی به طلاب تا یک روز قبل از اربعین ادامه دارد

مسئول اداره مشمولین حوزه علمیه استان قم بیان داشت: خدمات رسانی به طلاب برای صدور مجوز خروج از کشور تا یک روز قبل از اربعین ادامه داشته و تمام کارهای طلاب انجام خواهد شد.

حجت الاسلام محمدی نژاد اظهار داشت: طلاب پس از دریافت مجوز خروج از کشور سه روز باید صبر نمایند تا بتوانند برای گذرنامه یا ویزا اقدام نمایند و توصیه ما به این عزیزان آن است زودتر مراجعه کرده تا در ادامه دچار شلوغی جمعیت و مشکلات اداری نشوند؛ همچنین دریافت اینترنتی مجوز خروج از کشور از دیگر توصیه های ماست تا بتوان برای سال های آینده با مشکلات کمتری مواجه شویم و طلاب آسان تر بتوانند مجوز را دریافت نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha