شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
غفاری

حوزه/ دبیر نهمین اجلاسیه شهدا و ایثارگران روحانی اصفهان گفت: مجموع شهدای روحانی در سطح کشور ۴ هزارو ۵۵۸ نفر است که قریب به ۵۹۰ نفر از آنها متعلق به استان اصفهان می باشد، براین اساس تدوین دائرة المعارف جامع از رزمندگان روحانی اعم از شهدا، ایثارگران، آزادگان و جانبازان جز سیاست های ستاد کنگره است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام رضا غفاری پور پیش از ظهرامروز درنشست خبری نهمین اجلاسیه شهدا و ایثارگران روحانی، با اشاره به فرمایشی از رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه من معتقدم تجلیل از شهدا یکی ازفرائض است، اظهار کرد: ما وظیفه خود می دانیم به هرنحوی که بتوانیم ازشهداوایثارگران خود تجلیل به عمل آوریم.

وی با بیان اینکه برکات این تجلیل بیشتر برای ماست، گفت: این تجلیل ها باعث می شود راه شهدا را گم نکنیم و این مسیر را باقدرت ادامه دهیم و بدانیم یکی از دلایل عزت و افتخار و امنیت ما و اینکه پرچم نظام با اقتدار و صلابت برافراشته است، به برکت خون شهدا است که بخشی از آنها شهدای روحانی بوده اند.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان اصفهان تصریح کرد: در سطح کشور اولین کنگره شهدای روحانی درسال 88 به میزبانی اصفهان برگزار شد که این امر حاکی از جایگاه اصفهان درعرصه شهادت ومیزان بالای تعداد شهدای روحانی اصفهان است.

وی ابراز کرد: کتاب شاهدان روحانی جلد 1 و 2 در همان سال به چاپ رسید و بعد از سال 8 مقرر شد درستاد کنگره شهدای روحانی به ریاست امام جمعه اصفهان، هرسال در شهرستان ها و برخی از مدارس علمیه یادواره های شهدای روحانی را برگزار کنیم و سالانه یک اجلاسیه در مرکز استان برگزار شود و این امر به عنوان یک سنت حسنه پایگذاری شد.

حجت الاسلام غفاری پور عنوان کرد: امسال یادواره شهدای روحانی درشهرستان ها برگزار شده است و نهمین اجلاسیه شهدا و ایثارگران روحانی روز پنج شنبه 20 مهرماه در حسینیه ناحیه مقاومت بسیج امام صادق(ع) اصفهان از ساعت 8.30 الی 11.30 صبح با سخنرانی جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران برگزار می شود.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف برگزاری اجلاسیه شهدای و ایثارگران روحانی تبیین نقش روحانیت در دوران دفاع مقدس برای نسل جوان است گفت: امروزه نیز این نقش در جنگ نرم نیز همچنان پررنگ است و حوزه های علمیه در قبال پاسداشت خون شهدا مسئولیت خطیردارند.

دبیر نهمین اجلاسیه شهدا وایثارگران روحانی استان اصفهان در پایان اشاره ای به آمار تعداد شهدای روحانی استان اصفهان داشت و افزود: مجموع تعداد شهدای روحانی در سطح کشور 4 هزارو 558 نفر است که قریب به 590 نفر از آنها متعلق به استان اصفهان می باشد، براین اساس تهیه یک دائرة المعارف جامع از رزمندگان روحانی اعم از شهدا، ایثارگران، آزادگان و جانبازان طلبه و روحانی جز سیاست های ستاد کنگره است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha