پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
index۲

حوزه/ حجت الاسلام کیانی گفت: آموزش و پرورش و خانواده ها به تنهایی نمی توانند عهده دار تربیت فرزندان باشند و باید با همگرایی و آموزش لازم هر یک عهده دار بخشی از آن شوند.

حجت الاسلام علی مراد کیانی استاد حوزه علمیه همدان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، با اشاره اهمیت بحث وحدت رویه تربیتی خانواده و آموزش و پرورش، ابراز داشت: خانواده ها نباید از مسئولیت تربیتی فرزندان خود شانه خالی کنند.

وی در ادامه افزود: حمایت خانواده ها از فرزندان و ابراز محبت نسبت به آن ها از اصلی ترین اصول تربیتی است که با مدیریت و نظارت دقیق می توانند اشخاص ایده آلی را تحویل جامعه دهند.

استاد حوزه افزود: یکی از چیز های که به طور مستقیم در شکل گیری رفتار فرزندان دارد اتنخواب همنشیت مناسب است که این هم نشین می توان دوست، همسایه ویا معلم او باشد که با دادن مهارت های مناسب می توان آن هارا در انتخاب فرد مناسب یاری کرد.

وی تصریح کرد: باید فرزندان این مرز و بوم را با همه ابعاد اجتماع آشنا کرده و با دادن مهارت های مناسب و دقیق فرزندانی سالم و قوی از لحاظ هنجار های اجتماعی داشته باشیم.

حجت الاسلام کیانی افزود: آموزش و پرورش و خانواده ها به تنهایی نمی توانند عهده دار تربیت فرزندان باشند و باید با همگرایی و آموزش لازم  هر یک عهده دار بخشی از آن شوند.

 وی تصریح کرد: آموزگاران از دیدگاه دانش آموزان به عنوان الگو دیده می شوند لذا باید افکار و عملکرد مناسبی داشته تا بتوانند تاثیر مناسبی را در ذهن مخاطبان خود داشته باشند.

استاد حوزه علمیه بیان داشت: تفکر دینی و مذهبی معلمان در رفتار آن ها هم موثر است و در صورتی که این مسئله کم رنگ باشد مضرات زیادی را در عملکرد و رفتار دانش آموزان شاهد خواهیم بود.

وی در پایان اظهار داشت: پایه و اساس یک جامعه آموزش و پرورش آن جامعه است، لذا باید همگی از جمله خانواده ها و مسئولان با مسئولیت پذیری خود این نهاد ارزشمند را یاری کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha