پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
نشست بصیری؛مدرسه علمیه خواهران نکا

حوزه/ نشست بصیـرت افزایی "بررسی و تحلیل گروه های مسلمانان" در مدرسه علمیه خواهران ریحانة الرسول(س) نکا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مازندران، حجت الاسلام سید احمد غفاری، در این نشست بیان کرد: در بین مسلمانان سه گروه متفاوت وجود دارد که دسته اول متدینین عافیت طلب بوده و اسلامی که این گروه تبلیغ می کنند، اسلام عافیت طلبی است، در حقیقت این گروه نمی‌خواهند پست و مقام شان را از دست بدهند.

وی افزود: این دسته از مسلمانان معتقدند به دلیل این که هیچ وقت شرایط فراهم نیست، لذا هیچ کاری نمی شود انجام داد و در هر فعلی باید احتیاط را رعایت کرد و گاهی از ادبیات دینی به نفع خود استفاده می کنند. ابو موسی اشعری یک نمونه عافیت طلبی می باشد و در زمان حاضر هم فراوان هستند و این افراد هیچ وقت به عاشورای امام حسین (ع) نمی رسند .

این استاد دانشگاه با اشاره به گروه دوم اظهار کرد: دسته بعدی مسلمانان ظاهر گرا هستند، گروهی که صرفا منافع ظاهری را می بینند، در حالی که مومن کسی است که به عالم غیب معتقد می باشد. متاسفانه در حال حاضر این افراد زیاد هستند و ادبیات انقلابی ما توسط برخی از مسئولین در حال فراموشی است.

وی تصریح کرد: مجاهدین اسلام و مجاهد پرور گروه سوم از مسلمانان هستند که خود را محب و پیرو خاندان پیغمبر و پاسدار انقلاب می دانند. مسلمانی که بصیرت داشته و روشنگری می کند، همانند عمار که در جنگ احد بعد از شکست، با زبان فصیح و منطقی جواب منافقینی که به سرزنش پیامبر(ص) پرداخته بودند را داد.،

حجت الاسلام غفاری در پایان خاطر نشان کرد: در حال حاضر عده ای با استفاده از ادبیات دینی، مردم را گمراه کرده و می گویند، چون در جامعه اسلامی زندگی می کنیم، لذا ایراد گرفتن به شیوه بانکداری و وام های پر سود اشکال دارد و نباید با ربا برخورد کرد چون این اعتراض ، اعتراض به جمهوری اسلامی و انقلاب است!!!.

انتهای پیام۳۱۳/۴۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha