شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
بانوان

حوزه/ مدیر اداره مشاوره و خانواده معاونت تهذیب حوزه های علمیه از برگزاری دوره معارف اسلامی ویژه همسران طلاب خبرداد.

حجت الاسلام والمسلمین رضایی  در گفت وگو با خبرگزاری «حوزه»،‌ گفت: بر اساس وظایفی که شورای عالی بر عهده معاونت تهذیب قرارداده است، برامه ریزی برای تعمیق معنوی و زی طلبگی و ترویج معنویات ، آداب و سنن اسلامی در بین طلاب و خانواده های آنها در حوزه وظایف این معاونت است.
وی افزود: در شرح وظایف مدیریت مشاوره خانواده، طراحی و برنامه ریزی دوره های آموزشی در زمینه های معارف اسلامی و تربیتی خانوادگی تصریح شده است؛ بر این اساس دوره هایی برای خانواده های حوزیان تنظیم شده است.
مدیر اداره مشاوره و خانواده معاونت تهذیب حوزه های علمیه تصریح کرد: سابقه این دوره ها به سال هزار و سیصد هشتاد می رسد؛ این دوره در آن زمان در قم برگزار می شد ولی امروز علاوه بر قم که در 8 دفتر در8 مکان اجرا می شود در شهرهایی چون نجف آباد، بابل و بناب و آذربایجان شرقی برگزار می شود.
وی گفت: پس از برگزاری این طرح در این شهرها خوشبختانه زمینه های اجرای این طرح برای خانواده حوزویان در استان های دیگر هم فراهم می شود.
حجت الاسلام رضایی بیان کرد: تا کنون بیش از 3500 نفر از این دوره ها فارغ التحصیل شده اند که برخی از آنها به عنوان اساتید معارف دینی در مراکز مختلف مشغول به فعالیت هستند؛ علاوه بر اینکه در مناسبت های تبلیغی به هممراه همسران طلبه خود به تدریس احکام اسلامی، اخلاق اسلامی، آیین همسرداری و تربیت فرزند و روش کلاسداری و روانخوانی و روخوانی و ترجمه و تجوید و حفظ قرآن می پردازند.
وی گفت: این دوره سه سال به طول می انجامد؛ برخی از دفاتر در نوبت صبح و برخی دفاتر در نوبت بعد از ظهر فعال هستند و خانواده ها تا روز 17 مهرماه می توانند در این دوره ثبت نام کنند.
مدیر اداره مشاوره و خانواده معاونت تهذیب حورزه های علمیه تصریح کرد: ثبت نام از طریق بخش خانواده سایت معاونت تهذیب انجام می شود؛ شماره تماس 37830959 و 38824050 نیز برای کسب اطلاعات لازم برای ثبت نام در اختیار خانواده ها قرار می گیرد.
وی گفت: به منظور استفاده هرچه بهتر خواهران از این برنامه مکانی برای نگاه داری کودکان در نظر گرفته شده است؛ در این محیط مفرح (مهد کودک) برنامه هایی چون بازی های سالم و قصه های قرآنی و... اجرا می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha