پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
همایش فقه نظام آیت الله محسن اراکی

حوزه/ در صحرای کربلا، عشق الهی به نمایشگاه گذاشته شده وآنهایی که در اربعین حضور می یابند، تجلی گاه عشق الهی می شوند که ازناحیه حضرت ابی عبد الله(ع) بر قلب ها بروز کرده است.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه» آیت الله محسن اراکی، امروز در درس اخلاق این هفته مدرسه علمیه معصومیه قم که با حضور طلاب و اساتید برگزارشد به موضوع محبت الهی  و آفرینش اشاره کرد و گفت: حضرت امام سجاد(ع) در روایتی می فرماید« همه موجود را خدا در طریق محبت خود برانگیخته است» و حتی خدا درقرآن به پیامبر(ص) دستور می دهد« ای پیامبر(ص) همه را به دین دعوت کن و به همه بگو، زمانی دین و خلقت هویت پیدا می کند که همه در مسیر محبت به من خدا قرار گیرند.»

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه عارفان، معقتدند که براساس عقل خدای متعال لازم است اطاعت و پیروی شود، افزود: براساس روایت، نکته خلقت آفرینش حضرت آدم مسئله محبت بود.

عضو خبرگان رهبری با تاکیدبر اینکه ستایش و پیروی ملائک از خدا عاشقانه نبود گفت: خدا، مخلوقی را می خواست که خالق را عاشقانه اطاعت، پیروی و ستایش کند.

این استاد حوزه بابیان اینکه براساس سخنان اهل بیت(ع)، اساس آفرینش عشق بوده است و مهمترین خلاء جهان خلقت عشق نبود، بلکه حب به حضرت حق بود، عنوان کرد: به همین دلیل خدای متعال حضرت آدم را خلق کرد تا حب به خالق خود بورزد تا از این طریق محبوب شود، همچنانکه  حضرت رسول اکرم(ص) این گونه بود، آنچنان خدا را ستایش می کرد و عبادت می کرد تا اینکه محبوب خدای عزوجل شد.

آیت الله محسن اراکی گفت: جذبه عشق الهی آنچنان زیاد بود که حضرت رسول اکرم(ص) ساعت ها در نیمه شب به تهجد خدا مشغول بودند و این عبادت آن قدر زیاد و عاشقانه بود که آیه نازل شد درسوره طاها می فرماید، «ای رسول(ص) ما تو را مبعوث نکرده ایم که برای عبادت و هدایت این همه خودت را به زحمت افکنی.»

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بابیان اینکه عاشقان خدا کسانی هستند که هر چه خدا بیشتر آنها را به سختی می اندازد، بیشترعاشق حضرت حق می شوند اظهارداشت: عشق و محبوب شدن به راحتی بدست نمی آید، سختی با عشق هویت پیدا می کند، افرادی تا درگرفتاری قرار می گیرند، دست ازعبادت و ستایش برمی دارند.

عضوخبرگان رهبری با تاکید براینکه کمال جامعه بشری براساس عشق ساخته شده گفت: اگراین عشق الهی باشد اثر آن دو چندان خواهد بود.

این استاد حوزه افزود: عشق علم جدالی، مقالی و گفت وگو نیست، اظهار داشت: تنها راه رسیدن به محبوب، تحمل سختی، رنج کشیدن و صبر است.

آیت الله محسن اراکی بابیان اینکه رهبران الهی جلوه گاه عشق الهی می باشند،افزود: به همین دلیل محبت به اهل بیت(ص) دارای اجرعظیمی است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با تاکید براینکه عنصرعشق  به ابی عبد الله(ع) ابزار اصلی جوانان درمساجد و حتی تحمل سختی برای حضور در اربعین است، گفت: در صحرای کربلا، عشق الهی به نمایشگاه گذاشته شده وآنهایی که در اربعین حضور می یابند، تجلی گاه عشق الهی می شوند که ازناحیه حضرت ابی عبد الله(ع) بر قلب ها بروز کرده است.

 عضوخبرگان رهبری بابیان اینکه طلاب حوزه های علمیه لازم است درس خدا ورسول(ص) را بیاموزند تا به جامعه انتقال دهند، گفت: باید  درسها مقدمه برای حبّ به حضرت حق شود و همین فرق عمده حوزه علمیه، با سایر مراکز علمی است. چون درس خواندن برای خدا زحمت و رنج دارد و هرکس نمی تواند دراین مسیر قرار گیرد که برای رسیدن به خدا رنج را تحمل کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha