جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام افشار

حوزه/ حجت الاسلام افشار با تاکید بر این که اربعین یک ارتباط مذهبی بین مردم جهان است، گفت: اربعین فرصتی ارزشمند برای شیفتگان اهل بیت(ع) است تا از این فضا برای فعالیت های قرآنی و کسب معارف استفاده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام عباس افشار، امروز در جلسه توجیهی طلاب و روحانیون اعزامی به مراسم باشکوه و معنوی اربعین حسینی که در سالن اجتماعات مدرسه امام صادق(ع) قزوین برگزار شد، به برگزاری مراسم اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: اربعین حسینی در واقع نشانه‌ای بر این مسئله بوده که واقعه عاشورا و حادثه کربلا با گذشت زمان از بین نرفته و کمرنگ نمی شود.

مسئول کارگروه یاوران معنوی استان قزوین افزود: اربعین روز عهد اهل ایمان با امام حسین(ع) است و مسلمانان و شیعیان با حضور میلیونی خود در اربعین حسینی توانستند عظمت مکتب شیعه را برای جهانیان تبیین کنند ستمگران و مستکبران جهانی با تبلیغات سوء بر این باورند که می توانند این مهم را در جامعه اسلامی کمرنگ کنند.

وی ادامه داد: زیارت کربلا همواره آرزوی مومنان بوده و امسال نیز  زائران  مشتاق حرکت حماسی، شورآفرین و شوق انگیزی را در قالب بزرگ ترین راهپیمایی مردمی در طول تاریخ برای دفاع از حریم و مرام امام حسین (ع) شکل خواهند داد.

مسئول کارگروه یاوران معنوی استان قزوین بیان داشت: حرکت عمومی مردم برای حضور میلیونی در  اربعین حسینی تبیین کننده این نکته است که خون امام حسین(ع) پایمال نشده و گذر زمان تاثیری در کم شدن عشق مشتاقان به مکتب اهل بیت(ع) نداشته است.

حجت الاسلام افشار با اشاره به این که دشمنان شیعه از گسترش اسلام هراس دارند، لذا برای براندازی اصل و اساس دین دست به توطئه های بسیاری می زنند، ادامه داد: بی شک اربعین یک ارتباط مذهبی بین مردم جهان است و به مردم ایران یا عراق محدود نمی شود و همین که متعلق به اجتماع جهانی است می تواند در بحث تمدن نوین اسلامی تاثیر گذار باشد..

وی به حضور موثر روحانیون و مبلغین در مراسم اربعین حسینی اشاره کرد و بیان داشت: خوشبختانه روحانیون حوزه علمیه قزوین در سال گذشته در برخی موکب های پیاده روی مسیر نجف به کربلای معلی حضوری موثر داشتند که امسال نیز این حضور باشکوه تر از سال گذشته خواهد بود.

مسئول کارگروه یاوران معنوی استان قزوین اظهار کرد:حوزه علمیه قزوین برای روحانیون و مبلغین در مسیرهای پیاده روی نجف به کربلای معلی و در شهر کربلا برنامه های ویژه فرهنگی خواهد داشت.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha