جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سید حسن نصرالله

حوزه/ دبیرکل حزب الله لبنان گفت: حزب الله افتخار همکاری در شکست سناریوی آمریکایی سعودی را دارد و در راه آن شهید تقدیم می کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان امروز در مراسم هفتمین روز شهادت «علی هادی العاشق» و «محمد حسن ناصرالدین» دو تن از رزمندگان مقاومت اسلامی لبنان که در منطقه «العین» در بقاع شمالی برگزار شد، شهادت این دو رزمنده حزب الله را به خانواده آنها تسلیت و تهنیت گفت و سپس شخصیت و صفات اخلاقی دو شهید را که در ایام سوگواری محرم در سوریه به شهادت رسیدند، تشریح کرد.

سید حسن نصرالله گفت: محمد حسن ناصرالدین 20 سال داشت که به شهادت رسید و از دوران کودکی به دین و جهاد پایبند بود.

وی افزود: در ده‎ها شهید مقاومت ما جوانانی است که در خانواده های خود تنها فرزند هستند، هر چند ما موافق این نیستیم که جوانی که تنها فرزند خانواده خود است، بدون اجازه والدین به جبهه‎های جهاد برود، اما سوالی که در اینجا مطرح می شود این است که چه عاملی باعث می شود که این فرزندان اعم از بزرگ و کوچک به جبهه های جنگ بروند و شهید شوند؟

دبیرکل حزب الله لبنان درباره شهید علی الهادی العاشق معروف به «حاج عباس» گفته که وی یکی از فرماندهان عملیات آزادسازی اول جنوب لبنان در سال 2000 بود. حاج عباس در جنگ‎‌های جهادی از فرماندهای اصلی حزب الله و همچنین یکی از فرماندهان عملیات پیروزی آزادسازی دوم لبنان بود.

سید حسن نصرالله تاکید کرد: حاج عباس در جنگ مقابل تروریسم تکفیری در همه میادین از عملیات «القصیر گرفته تا جنگ اخیر جردود عرسال و نبرد القلمون» حضور داشت.

سید مقاومت لبنان گفت: حضور مستقیم حاج عباس در خط مقدم میدان جنگ از مهمترین ویژگی‎های وی است. وی در پیوستن به جبهه درگیری در هر جنگی تردید نمی کرد.

داعش نباید رها شود، زیرا برای بازگشت به لبنان برنامه ریزی می کند

دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد: نباید داعش رها شود، زیرا این گروه تکفیری وجود سرطانی است که برای بازگشت به لبنان برنامه ریزی می کند. اگر داعش باقی بماند، این بدین معناست که مجداد حمله خواهد کرد زیرا یکی از برنامه‌های گروه تروریستی تکفیری داعش همین است.

سید حسن نصرالله با بیان اینکه داعش وجود سرطانی در منطقه دارد گفت: این گروه تروریستی تکفیری تنها در بخشی از دیرالروز از جمله المیادین و البوکمال حضور دارند.

وی اعلام کرد که در مناطق صحرایی سوریه در اطراف شهر «المیادین» پیشروی داشته‎ایم و بازپس گرفته خواهد شد. با قدرت هر چه تمام تر به دنبال پایان جنگ در منطقه «القائم» در غرب الانبار هستیم. حزب الله افتخاری همکاری در شکست سناریوی آمریکایی سعودی را دارد و در راه  آن شهید تقدیم می کند.

وی با تاکید بر اینکه آمریکایی‌‎ها مانع جنگ علیه داعش می شوند، افزود: نیروی هوایی آمریکا در برخی از مناطق سوری به ارتش سوریه و متحدان آن اجازه پیشروی نمی دهد.

اگر دولت و ملت عراق نبود، جنگ علیه داعش سال‎ها طول می‎کشید

دبیرکل حزب الله لبنان خاطر نشان کرد که آمریکا طولانی شدن عمر داعش را خواستار است و اگر دولت و ملت عراق نبود، جنگ علیه داعش سال‎ها طول می‎کشید.

نصرالله افزود: ماموریت داعش تخریب لبنان، سوریه، عراق و نابودی ارتش ها و ملت ها است.

سید حسن نصرالله اعلام کرد که آمریکا پایان داعش در جرود العین، راس بعلبک، القاع را نمی خواهد، بلکه برای پایان جنگ علیه داعش فشار وارد کردند.

نصرالله اظهار داشت که آنچه در منطقه رخ می دهد، سناریوی آمریکایی سعودی است و یقینا این سناریو در عراق و لبنان شکست خورد و در آستانه شکست در سوریه قرار دارد.

دبیرکل حزب الله تصریح کرد: مشکل آمریکا با ایران مساله هسته ای نیست، بلکه مشکل آمریکا با ایران خنثی کردن طرح آمریکایی سعودی در منطقه است. ایران هرگز به دنبال سلاح هسته‎ای نبوده و این برچسبی بوده که آمریکا و غرب از ابتدا به ایران زده‎اند.

وی به تحریم های آمریکا علیه حزب الله لبنان اشاره کرد و گفت: قانون تحریم های آمریکایی در مواضع حزب الله لبنان در مقابله با هیمنه آمریکایی در منطقه تغییر ایجاد نمی کند.

سید حسن نصرالله تصریح کرد: سفیر عربستان در عراق گفت که تحریم های آمریکایی موضوع را حل نخواهد کرد. ثامر سبهان قدرت منطقه ای حزب الله را می شناسد و اذعان دارد که مقابله با حزب الله تنها با ائتلاف بین المللی قاطع امکانپذیر است.

عربستان مانع گفت‎و‎گو بین طرف یمنی یمنی و بحرینی بحرینی می شود

سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد که عربستان جنگ علیه یمن را تحمیل و نیروهای خود را به بحرین ارسال و مانع گفت‎و‎گو بین طرف یمنی یمنی و بحرینی بحرینی می شود.

دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد: صلح و امنیت منطقه ای زمانی محقق می شود که عربستان گوشه‎ای بنشیند و دست از حمایت از گروه های تروریستی بردارد. این عربستان است که مانع تحقق صلح از یمن، بحرین و عراق گرفته تا پاکستان می شود. عربستان و در کنار آن اسرائیل مانع برقراری صلح و امنیت منطقه ای می شود.

نصرالله در پایان سخنرانی خود به مسایل داخلی لبنان اشاره کرد و خواستار برگزاری انتخابات لبنان در موعد مقرر آن و ادامه گفت‏و‎گوها شد. وی تاکید کرد که دستی که علیه لبنان دراز شود، قطع می‏‎شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha