پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
 اسلام‌هراسی، رادیکالیزه شدن و ادغام جمعیتی سه موضوع مرتبط هستند

حوزه/ فعالان مسلمان در شهر دوبلین پایتخت ایرلند در همایشی دینی، سه موضوع اسلام‌هراسی، رادیکالیزه شدن و ادغام جمعیتی را مرتبط دانسته و خواستار ایجادیک برنامه آموزش فکری در مدارس برای مبارزه با افراط‌گرایی شدند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از irishtimes، فعالان مسلمان در ایرلند در همایشی، سه مبحث اسلام‌هراسی، رادیکالیزه شدن و ادغام جمعیتی را مورد بررسی قرار داده و این سه موضوع را بهم مرتبط اعلام کردند.

سمپوزیوم «مبارزه با اسلام‌هراسی، رادیکالیزه شدن و ادغام جمعیتی» در شهر دوبلین پایتخت ایرلند برگزار شد و در این گردهمایی فعالان مسلمان خواستار ایجاد یک برنامه آموزشی «فکری» در مدارس ایرلند و ارائه الگوهای شخصیتی برجسته برای نسل جوان مسلمان به منظور جلوگیری از افراط‌گرایی شدند.

دکتر معیز حجاز، یک پزشک عضو جامعه مسلمانان سودانی در ایرلند و برگزارکننده سمپوزیوم گفت: اخیرا نگرانی‌هایی در رابطه با جامعه مسلمانان سودانی‌تبار در ایرلند شاهد هستیم. یکی از این مسائل اصلی سه موضوع اسلام‌هراسی، افراط‌گرایی و ادغام است که با هم ارتباط نزدیک دارند.

وی افزود: دلیل اینکه ما این سه موضوع را به برای عنوان سمپوزیوم انتخاب کرده‌ایم این است که معتقدیم این سه با همدیگر مرتبط هستند. افراط‌گرایی و تروریسم اسلام‌هراسی را تحریک می‌کنند و اسلام‌هراسی نیز منجر به گسترش عدم ادغام جمعیتی و تفرقه در جامعه می‌شود. این یک چرخه معیوب است که توقفی نداشته و هم‌چنان ادامه دارد.

تهمینه قاضی یک فعال مسلمان و مدیر سابق سازمان مسلمانان انگلستان برای دموکراسی گفت: ایرلند نیاز به برنامه‌ای دارد تا جلوی رادیکالیزه شدن جوانان را بگیرد.

قاضی در مصاحبه با خبرنگاران گفت: من معتقد هستم که سطح افراط‌گرایی در جوانان ایرلندی کمتر از جوانان انگلیسی است، با این حال مسئله رادیکالیزه شدن در میان جوانان ایرلندی هم وجود دارد.

وی از زنان و دختران مسلمان نسل جوان جامعه ایرلند خواست در هر کجا که می‌توانند علیه تبلیغات افراط‌گرایان و تروریست‌ها ایستادگی کنند.

قاضی گفت: افراط‌گرایی تنها به معنای افراط‌گرایی اسلامی نیست بلکه نژادپرستی و تبلیغات راست افراطی را نیز شامل می‌شود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha