جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اوقاف امور خیریه خراسان جنوبی

حوزه/ مدیر کل اوقاف وامور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه با سنت حسننه وقف می توان اجتماع را از در مقابل آلودگی‌های فکری، اخلاقی، سیاسی، فرهنگی واکسینه کرد، گفت: با گسترش فرهنگ وقف و انفاق، از تراکم و انباشتگی ثروت به دست عده ای خاص جلوگیری به عمل می آید.

حجت الاسلام منصور هاشمی در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند، اظهار داشت: امسال تعداد 23روحانی از قم برای طرح بصیرت عاشورایی در ایام محرم به خراسان جنوبی به بقاع متبرکه اعزام شدند.

وی با بیان اینکه مبلغان مشعل داران هدایت مردم هستند، افزود: مبلغان تداوم دهنده مکتب سید الشهدا(ع) بوده، و افتخار روحانیت هم به مردمی بودن است، زیرا مردم بیشترین اعتماد را به کلام آنها دارند.

مدیر کل اوقاف وامور خیریه خراسان جنوبی  با اشاره به سنت حسنه وقف گفت: با توسعه وقف ثروت و سرمایه‌های جاری جامعه به صورت عادلانه در میان همه اقشار جامعه توزیع می‌شود.

حجت الاسلام هاشمی افزود: می توان با گسترش فرهنگ وقف و انفاق، فرهنگ و تمدن اسلامی را توسعه و نظام توحیدی را به قائده ای نظام زیست بشر تبدیل کرد و درآمدهای حاصل از وقف را برای احداث حوزه های علمیه، مساجد، دانشگاه‌ها، تاسیس کتابخانه‌های عمومی، مجالس عزادارای اهل بیت(ع)، برگزاری مسابقات قرآن کریم و دیگر کارهای فرهنگی، آموزشی هزینه کرد.

وی با بیان اینکه با سنت حسنه وقف می توان اجتماع را  در مقابل آلودگی‌های فکری، اخلاقی، سیاسی، فرهنگی واکسینه کرد، اظهار داشت: با گسترش فرهنگ وقف و انفاق، از تراکم و انباشتگی ثروت به دست عده ای خاص جلوگیری به عمل می آید.

مدیر کل اوقاف وامور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به ضرروت الگو سازی برای بانوان با بهره گیری از سیره و سنت بزرگ بانوی اسلام زینب کبری(س) گفت: روشنگری‌های اهل بیت(ع)، امام حسین را از شام تا مدینه و پایه‌های حکومت جور و ستم را متزلزل وانقلاب کربلا را جاودان ساخت.

حجت الاسلام هاشمی با بیان اینکه سراسر واقعه عاشورا درس حجاب و عفاف برای امت اسلامی و بانوان است، افزود: حضرت زینب(س) در تبعیت از ولی زمان خود حرکت کرد و ما امروز  می‌توانیم این گونه بوده و به ندای امام حسین(ع) لبیک بگوییم.

وی بیان داشت: در روز عاشورا یکی از مردم شهرستان نهبندان نیم روز آب و اراضی واقع در کلاته بالای میغان را وقف کرد، که ارزش تقریبی آن 60 میلیون ریال بوده و  این واقف نیتش در گام نخست امورات فرهنگی، عمرانی، و مسجد حضرت ابوالفضل(ع) میغان واولویت دوم او وقف بر حوزه‌های علمیه نهبندان بود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha