چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
عبادی

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: آمار حوادث و جرائم نگران کننده است، لذا باید در راستای پیشگیری از حوادث و جرائم تلاش بیشتری صورت پذیرد، امیدواریم به گونه‌ای در این امور عمل شود که شاهد کاهش آمار حوادث و جرائم باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا عبادی، امروز در دیدار با فرماندهان نیروی انتظامی و مرزبانی خراسان‌جنوبی، اظهار داشت نقش انسان به‌گونه‌ای است که می‌خواهد هرطور که دلش خواست عمل کند و این درحالی است که باید ها و نباید ها دنیا را احاطه کرده است.

وی افزود: تنها موجود متخلفی که انگیزه دارد تا به خواسته خودش عمل کند و به بایدها و نبایدها تن در ندهد و به امر و نهی ها توجه نکند، انسان است و یا موجوداتی شبیه انسان مانند جن.

 نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی تصریح کرد: خدای کریم براساس حکمت این نظام را پایه ریزی کرده است و آن را امر به حرکت کرده است عالم خلقت مشحون به میلیاردها رموز شناخته و ناشناخته است که مشاهده می کنید به چه نحو زیبایی این چهار فصل را که هر فصل کار مربوط به خودش را انجام می دهد.

وی افزود: اگر این بایدها رعایت نشود همه تشکیلات به هم می ریزد. این بایدها بر اساس امری است نه از نوع لفظ، که خالق هستی فرموده و آنها مطیع این امر هستند.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه نفس انسان به‌گونه‌ای است که به هر آنچه که دلش می‌خواهد عمل کند و این در حالی است که باید و نبایدها دنیا را پر کرده است گفت: تنها موجود متخلفی که انگیزه دارد فقط به خواسته خود عمل کند و به بایدها و نباید تن ندهد انسان است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی اعلام کرد: تمدن به معنای صحیح آن است که انسان جایگاه و راه خود را بفهمد و آنچه که خیرش است را مد نظر قرار دهد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی تصریح کرد: تفاوت‌های فرهنگ اسلامی با بیگانه از ناحیه علم، عقل و تجربه تأیید می‌شود، اما متأسفانه توجه به این مؤلفه‌ها کم است، لذا به دلیل ربودن اصل فقه عناوین به ظاهر پرجاذبه مثل آزادی مطرح می‌شود.

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان جنوبی به مفهوم آزادی اشاره کرد و گفت: اگر آزاد باشی و رشوه نگیری، آزاد هستی، وگر نه اعتیاد به پول سبب به وجود آمدن رانت‌ها و سوء استفاده‌ها می‌شود لذا آزادی به معنای رشوه گیری و یا اعتیاد نیست بلکه به معنای آزاد بودن در  فضای انسانیت است.

وی با طرح این سؤال که چرا برخی انسان‌ها با وجود مال و اموالی که فرزندان و آینده فرزندانشان را تأمین گرفتار مشکلات متعدد می‌شوند، بیان داشت:  پولی که فرد به دست آورده حرام بوده و گرفتار شده است.

امام جمعه بیرجند خطاب به فرماندهان و مسؤولان نیروی انتظامی، گفت: بسیاری از مسؤولیت‌هایی که در جامعه انجام می‌دهید خیر شما در آن است.

وی، رسالت و وظیفه نیروهای نظامی و انتظامی را بسیار خطیر و سنگین دانست و بیان کرد: نیروهای نظامی و انتظامی در مسیری قرار گرفته‌اند که راحتی خود را فدای امنیت جامعه می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی درپایان گفت: آمار حوادث و جرائم نگران کننده است، لذا باید در راستای پیشگیری از حوادث و جرائم تلاش بیشاری صورت پذیرد، امیدواریم به گونه‌ای در این امور عمل شود که شاهد کاهش آمار حوادث و جرائم باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha