پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
ایرانی - میرزایی

حوزه/ یکی از دغدغه های بزرگان نظام و مراجع عظام و دلسوزان مردم و انقلاب حذف ربا از زندگی مردم و سیستم بانکی است، چرا که این مسأله با لقمه و نان مردم سر و کار دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، حجت الاسلام صادق ایرانی، در نشستی با مسئولان بانک مهر ایران استان کرمانشاه، اظهار داشت: یکی از دغدغه های بزرگان نظام و مراجع عظام و دلسوزان مردم و انقلاب را حذف ربا از زندگی مردم است، چرا که این مسأله با لقمه و نان مردم سرو کار دارد.

مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه ادامه داد: روز عاشورا هنگامی که امام حسین (ع) به نصیحت سپاهیان مقابل می پرداخت بلکه کسی متأثر شود، لشکر روبرو سر و صدا راه می انداختند تا صدای امام را نشنوند، حضرت زینب (س) پرسیدند که چرا اینها این گونه اند. امام پاسخ دادند: چون شکم های اینان از حرام پر شده است.

وی با تقدیر از اقدامات صورت گرفته در بانک مهر ایران، افزود: همین اقداماتی که شما و چند بانک دیگر مثل شما انجام داده اید، باعث شده که سایر بانک ها از مسابقه سود دادن و گرفتنشان تا حدی عقب نشینی کنند.

حجت الاسلام ایرانی افزود: این نکته نیز جالب و در خور توجه و دقت است که علی رغم آن که سودی دریافت نمی کنید، اما از وضعیت راضی هستید، در حالی که سایر بانک ها با سود های آنچنانی نسبت به وضعیتشان شاکی اند. لذا این رضایت شما از کار، معنا کننده مفهوم برکت می باشد.

بانک مهر ایران؛ نماد بانکداری بدون ربا

میرزایی، سرپرست بانک مهر ایران  استان کرمانشاه نیز در سخنانی گفت: در طول عمر با برکت نظام جمهوری اسلامی ایران تا سال 86، بانکی که بتوانیم آن را به عنوان نماد بانکداری بدون ربا در جامعه بین الملل معرفی کنیم، نداشتیم.

وی ادامه داد: سال 86 مسئولین امر به فکر افتادند بانکی ایجاد شود که آن را به عنوان الگو به جهان معرفی کنیم، لذا بانک مهر ایران با سرمایه 10 بانک دولتی در آن زمان تأسیس شد که از ابتدا عنوان بانک را داشت.

سرپرست بانک مهر ایران در استان کرمانشاه کمک به تأمین نیازهای ضروری اقشار ضعیف جامعه را از اهداف اصلی این بانک عنوان کرد و گفت: همه وام های بانک مهر ایران اعم از پرداخت وام در قالب جهیزیه، هزینه ازدواج، تحصیلی و... تماماً قرض الحسنه است.

وی با اشاره به اینکه با کاهش حاشیه سود توانسته اند تمام هزینه ها را تأمین کنند، افزود: بانک مهر ایران که چه از نظر سود دهی و چه از نظر کفایت سرمایه بهتر از سایر بانک ها شناخته شده است

میرزایی در پایان با بیان اینکه بانک مهر ایران در خدمات بانکداری نوین پیشرو و تنها بانکی است که به صورت آنلاین هم امکان افتتاح حساب و هم امکان اخذ وام از آن وجود دارد، عنوان کرد: بررسی ها نشان می دهد که اقبال عمومی مردم به سمت این بانک افزایش یافته است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha