جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام هادی

حوزه/ حجت الاسلام هادی، قرآن را نقشه راه زندگی فردی و اجتماعی خواند و گفت: کتاب الهی (قرآن ) در مراحل مختلف زندگی راهنمای انسان‌ها به‌سوی پیشرفت و تعالی است و درصورتی‌که انسان‌ها به دستورات آن عمل کنند، می‌تواند آنها را به سمت خوشبختی سوق دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام  مسعود هادی، امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه شهرستان آوج به ضرورت انس طلاب با قرآن تاکید کرد و گفت:  تأثیر این کتاب آسمانی در زندگی روزمره بر کسی پوشیده نیست، لذا این اثرگذاری می تواند یکی از معجرات کلام الله مجید باشد، چرا که فراگیری آن در تمام اعصار می تواند مردم را به سمت کمال هدایت کند.

وی با بیان اینکه جوانان باید راه خواندن و یادگیری آیات قرآن کریم را در پیش بگیرند، ابراز داشت: این رسالت نهادهای فرهنگ و قرآنی است تا زمینه نزدیکی جوانان با قرآن را فراهم آوردند.

این استاد حوزه ادامه داد: انس با قرآن کریم باعث کاهش معضلات اجتماعی در بین جوانان می شود و در سایه تعالیم این کتاب الهی می توان به پله های ترقی معنوی دست یافت. انسان‌ها با قرار گرفتن در عرصه‌ها و فعالیت‌های قرآنی، دارای رفتاری خوش و آرامش می‌شوند و این آرامش را به دیگران هم منتقل می‌کنند.

مدیر مدرسه علمیه شهرستان آوج خاطرنشان کرد: تحولاتی که امروز در بسیاری از جوامع به وجود آمده به وضوح نشان می‌دهد که انسان عصر حاضر تشنه معنویت بوده و بی شک بهره‌گیری از این گنجینه عظیم و انطباق زندگی پرتلاطم امروز با زندگی تصویر شده در قرآن، انسان حقیقت‌یاب را به تعالی و سعادت رهنمون می‌کند.

حجت الاسلام هادی خاطرنشان کرد: گاهی اوقات اعمالی از ما سر می‌زند و برای اینکه وجه شرعی و دینی به آن بدهیم به دنبال آیه ای می گردیم تا قرآن را با زندگی خود تطبیق دهیم در حالیکه باید برعکس باشد و زندگی خود را بر اساس معیارهای قرآنی بسنجیم . بر این اساس باید زندگی خود را بر اساس دستورات الهی تنظیم نماییم.

وی اظهار کرد: در گام نخست باید قرآن را خواند و با آن مانوس شد البته باید به هنگام خواندن در آن تدبر کرد تا سرانجام به دستورات آن جامه عمل پوشاند و هنگامی که درک صحیحی از آیات قرآن به دست آید می توان زندگی به سبک اسلامی که بر اساس معیارهای قرآنی است را تشکیل داد.

وی ادامه داد: تدبر در مفاهیم قرآنی بی شک یکی از مهمترین پیش نیاز ها برای بهره گیری از آموزه های قرآن کریم الهی است تا وقتی که انسان فرمان و دستورات الهی را نپذیرد نمی تواند بر اساس آموزه های قرآنی یک زندگی مناسب را برای خود تشکیل دهد و در این رابطه مطمئن ترین و نزدیک ترین راه برای تقرب به خدواند انجام واجبات الهی و ترک محرمات است.

حجت الاسلام هادی بیان داشت: برای ترویج انس با قرآن در جامعه باید ارتباط با قرآن ثمره‌ای در پی داشته باشد که این ثمره تغییر در وجود انسان است، یعنی دوری جستن از اشتباهات و لغزش‌ها که از مهمترین اثرات مطلوب انس با قرآن است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha