جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حوزه انقلابی

حوزه/ حجت الاسلام ایرانی، با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری که حوزه مادر نظام است، وظیفه مادری حوزه در حق نظام را چند بعدی دانست و گفت: اول آن که حوزه انقلابی باید تئوری پرداز نظام باشد. دوم حوزه باید تربیت نیرو و کادرسازی نظام را به عهده بگیرد و سوم این که حوزه باید بر نظام نظارت کند.

حجت الاسلام صادق ایرانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با بیان اینکه آمال و آرزوهای حوزه علمیه تبیین و تبلیغ شرع و دین مقدس اسلام است، اظهار داشت: انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برای اقامه حدود الهی و فرامین خداوند متعال شکل گرفته است، لذا حوزه که به دنبال بستری است که در قالب آن بتواند دین را تبلیغ و ترویج کنند نمی‌تواند انقلابی نباشد

مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه افزود: به لحاظ اهمیت موضوع نیز باید توجه داشته باشیم که حوزه علمیه خاستگاه انقلاب است و همچنین انقلاب اسلامی توسط فقیهی عالیقدر و یاران ایشان که حلقه اول را تشکیل می دادند و عموماً حوزوی بودند، شکل گرفت.

وی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری که حوزه مادر نظام است، خاطر نشان کرد:  حوزه باید در حق نظام مادری کند و در مقاطع حساس و در مقابل جریانات معاند در هر عصر و زمانی وظیفه مادری خود را انجام دهد

حجت الاسلام ایرانی، وظیفه مادری حوزه در حق نظام را چند بعدی دانست و گفت: اول آن که حوزه انقلابی باید تئوری پرداز نظام باشد. دوم حوزه باید تربیت نیرو و کادرسازی نظام را به عهده بگیرد و سوم این که حوزه باید بر نظام  نظارت کند.

مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه در رابطه با شاخص های انقلابی بودن حوزه، ابراز داشت: حوزه انقلابی اولاً یک حوزه دغدغه مند و فعال نسبت مسائل روز مملکت، منطقه‌ای و جهانی است و بی تفاوت نیست. ثانیاً محیط و وقایع اطراف خود را می شناسد و اقتضائات زمان و مکان را به خوبی درک می‌کنند. ثالثاً بصیرت دارد. یعنی دوست و دشمن و سره و ناسره را میتواند تشخیص دهد.

حجت الاسلام ایرانی در پایان خاطر نشان کرد: علیرغم تمامی این نکات، حوزه انقلابی باید اهل اقدام و عمل باشد و به هنگام و اندازه اقدام نماید. این مورد که در واقع چهارمین ویژگی حوزه انقلابی محسوب می شود، می‌تواند برای نظام مصونیت ایجاد کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha