شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
امام جمعه اهل سنتب بیرجند

حوزه/ امام جمعه اهل سنت بیرجند با بیان اینکه استعداد مسلمانان در دین است، گفت: امروزه همه مسلمانان به دنبال مال ودنیا وثروت هستند، در حالی که عزت مسلمانان در علم، دین ودانش است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، مولوی فاروقی، ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: امروزه همه مسلمانان به دنبال مال دنیا وثروت هستند، در حالی که عزت مسلمانان در علم، دین ودانش است.

وی افزود: در زمان پیامبر افرادی بودند، که هیچ چیز از زندگی نمی‌دانستند، اما پیامبر اسلام(ص) افرادی را تربیت کرد، که با علم خود جهان را متحول کردند وهمانا که استعداد مسلمانان در دین است.

امام جمعه اهل سنت بیرجند ادامه داد: دشمنان از صدر اسلام تاکنون به دنبال این بودند تا بین مسلمانان تفرقه ایجاد کنند و با هجمه‌های فرهنگی خود تا کنون در برخی از کشورهای مسلانان به هدف خود دست یافتند و کشورها را اشغال کردند.

مولوی فاروقی افزود: اگر کشورهای مسلمان با یکدیگر متحد باشند، دشمن نمی‌تواند کاری کند.

وی بیان داشت: مومنین همه با هم برادر هستند و اگر در بین دو برادر اختلافی رخ داد بقیه برادران و مومنین و مسلمین باید در صدد اصلاح آن باشند و تماشاگر نباشند یا اینکه به آن اختلافات دامن نزنند.

سلام کردن و  مصافحه، دشمنی ها و کدورتها را از بین می‌برد

مولوی فاروقی افزود: پیامبر مومنین را تشبیه دادند به یک ساختمان یعنی هیچ جزئی و هیچ عضوی از اعضای جامعه اسلامی از یکدیگر جدا نیستند و خداوند متعال هرحقوقی را برای مومنین تعیین نموده است، که همه مسلمانان باید پای بند آن باشند و آن را رعایت کند.

وی بیان داشت: در روایتی می فرمایند: (حَقُّ الْمُسْلِمِ عَلَى الْمُسْلِمِ سِتٌّ إِذَا لَقِيتَهُ فَسَلِّمْ عَلَيْهِ وَإِذَا دَعَاكَ فَأَجِبْهُ وَإِذَا اسْتَنْصَحَكَ فَانْصَحْ لَهُ وَإِذَا عَطَسَ فَحَمِدَ اللَّهَ فَسَمِّتْهُ وَإِذَا مَرِضَ  فَعُدْهُ وَإِذَا مَاتَ فَاتَّبِعْهُ) هر مسلمان بر گردن مسلمان دیگر حقوقی دارد.

امام جمعه اهل سنت با اشاره به اینکه سلام کردن مسلمانان به یکدیگر مهمترین حق است اظهار کرد: وقتی دو مسلمان یکدیگر را ملاقات می‌کند با سلام کردن و دست دادن و مصافحه، دشمنی ها و کدورتها را از بین می‌برد، وقتی مصافحه می کنند خداوند متعال گناهان صغیره آنها را قبل از اینکه از یکدیگر جدا شوند می بخشد، علاوه بر این سلام دعایی است که هر مسلمان در حق مسلمان دیگر می‌کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha