شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت‌‌الاسلام والمسلمین یعقوبی- امام جمعه بجنورد

حوزه/نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: همایش بزرگ مردمی با عنوان «حماسه حضور» به مناسبت سفر مقام معظم رهبری به استان در خراسان شمالی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران، با موضوع تشریح برنامه‌های گرامیداشت سالروز سفر رهبر معظم انقلاب به استان، اظهار داشت: همایش بزرگ مردمی با عنوان «حماسه حضور» در این استان برگزار می‌شود.

وی با اشاره سفر تولیت آستان قدس رضوی به خراسان شمالی به همین مناسبت افزود: حجت‌الاسلام‌والمسلمین رئیسی 19 مهرماه جاری به مناسبت گرامیداشت سالروز سفر رهبر معظم انقلاب به استان، در همایش بزرگ مردمی با عنوان «حماسه حضور» سخنرانی خواهند کرد.

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: همایش بزرگ مردمی «حماسه حضور» از ساعت 9 صبح 19 مهرماه در مصلی امام خمینی(ره) بجنورد آغاز خواهد شد.

وی سفر رهبر معظم انقلاب به خراسان شمالی را مملو از برکات مادی و معنوی دانست و اظهار داشت: محتوای این سفر به دو بخش برکات مادی سفر و برکات معنوی سفر تقسیم می‌شود که این برکات، بنا به اذعان مسئولان خراسان شمالی، باعث شد تا استان 20 سال به جلو افتد.

وی با اشاره به برکات مادی این سفر افزود: در آن زمان که اوضاع اقتصادی نا به سامان بود مقام معظم رهبری کمک‌های مادی فراوانی به استان کردند که یک تنفس عمیق برای خراسان شمالی بود.

امام‌جمعه بجنورد تصریح کرد: مدارس، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، از این برکات مادی بهره‌مند شدند و یک سفر بی‌نظیر بود، لذا بایستی این سفر را بسیار راه گشا برای استان خود بدانیم.

استاد حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: هم‌اکنون به‌واسطه کمک‌های سفر رهبری، ما شاهد توسعه همه‌جانبه حوزه علمیه استان هستیم و باید بگوییم که این سفر مانند یک ابر پربار بود که بر همگان بارید.

وی برکات معنوی سفر رهبر انقلاب به خراسان شمالی در سال 91 را بسیار فراوان و وصف‌ناپذیر عنوان کرد و گفت: طی 8 روز سفر مقام معظم رهبری به استان، خراسان شمالی به جهانیان شناسانده شد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: همان‌طور که 19 مرداد سالروز تأسیس این استان است بایستی 19 مهر به‌عنوان روز خراسان شمالی شناخته شود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی شرایط زمانی سفر رهبر انقلاب به استان را در برهه تحریم‌های شدید کشور و وجود برخی نگرانی‌های اجتماعی مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: دشمنان منتظر استقبال سست مردمی بودند، اما وقتی حضور شگفت‌انگیز مردم را دیدند جواب دندان‌شکنی از سوی مردم دریافت کردند.

وی افزود: بنا بر همین دلایل این سفر نقش سیاسی و جهانی‌اش بسیار گسترده شد، به صورتی که رهبر انقلاب در پیام سیاسی خودشان مردم خراسان شمالی را مکرراً مثال زدند و این شکوه حضور مردم توطئه‌ها را خنثی کرد.

امام‌جمعه بجنورد همچنین طرح مسئله سبک زندگی اسلامی در این استان را از نقاط بارز سفر خواند و گفت: رهبر معظم انقلاب حدود 30 آسیب را در سطح زندگی اسلامی ایرانی مطرح کردند که در سه محور مهم خردورزی، قانون‌مندی و حقوق که سبک زندگی اسلامی بود را بیان فرمودند.

وی، عنوان «گنجینه معرفت‌ها» را از یادگاری‌های رهبر انقلاب بر استان دانست و خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری نام خراسان شمالی را گنجینه معرفت‌ها قراردادند زیرا مردمان استان را لحاظ معرفت‌ها پربار مشاهده کرده بودند.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha