جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام اسکندری

حوزه/ مدیر کل تبلیغ مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران کشور گفت: دغدغه اصلی مقام معظم رهبری توجه به مسائل فرهنگی است و این مسئله در جامعه اسلامی باید بیش از دیگر مسائل در اولویت کار مسئولان قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عباس اسکندری، در نشست «حیات طیبه»، در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه فاطمیه قزوین به اهمیت فرهنگ در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب بارها بر اهمیت مسئله فرهنگ تاکید  داشته اند، لذا باید با برنامه ریزی دقیق مانع نفوذ فرهنگی در کشور شویم.

وی افزود: خودسازی و عمل به فرهنگ خود در مقابل فرهنگ بیگانه مهم و موثر است است و جامعه‌ای در شکست دادن فرهنگ بیگانه پیروز است که‌ به هویت فرهنگی خود توجه کند، چرا که دشمن جز مکر، آدم‌کشی و ویرانی چیزی ندارد، لذا باید با هوشیاری و بصیرت در مقابل توطئه ها ایستاد. 

مدیرکل تبلیغ  حوزه های علمیه خواهران کشور با بیان این که نفوذ فرهنگی یک هیولای ناشناخته نیست، گفت: برای مقابله با علاوه بر ارتقاء سطح فرهنگ جامعه، دستگاه‌های مسئول هم به وظایف خود عمل کنند.

حجت الاسلام والمسلمین اسکندری در ادامه به تبیین شیوه نامه اجرایی طرح حیات طیبه اشاره کرد و بیان داشت: هدف از این طرح استفاده از توانمندی و ظرفیت حوزه های علمیه خواهران در راستای پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی و فرهنگی و افزایش سرمایه های اجتماعی و اعتماد عمومی است.

وی اظهار کرد: در قالب این طرح در دو مرحله طلاب و دانش آموختگان، آموزش های لازم را فرا می گیرند و در مرحله اجرایی، برای عملیاتی شدن، نقاط آسیب پذیر را شناسایی ومبلغین اعزام می شوند. در این مرحله به همکاری نهادها وارگانها دست یاری به سوی آنها دراز می کنیم

مدیرکل تبلیغ  حوزه های علمیه خواهران کشور در پایان گفت: امید است با اجرای این طرح، معضلات اجتماعی و فرهنگی جامعه که باعث ایجاد دغدغه برای مقام معظم رهبری شده است را کم کرده  و لبخند رضایت بر چهره ایشان بنشانیم.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha