پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد

حوزه/ معاون سیاسی، امنیتی استاندار یزد گفت: ممکن است ما برای انتقال مستقیم فرهنگ و ارزش‌های دینی به جهانیان با محدودیت‌ها و مخالفت‌هایی روبرو باشی، ولی در صورتی که همین ارزش‌ها را به وسیله قصه و داستان منتقل کنیم نه تنها با مخالفت روبرو نمی‌شویم، بلکه تاثیر بسیار بالایی را هم مشاهده می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد، شامگاه هفدهم مهرماه در آیین اختتامیه مرحله استانی بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یزد، اظهار داشت: جشنواره قصه‌گویی یکی از برنامه‌های بسیار خوبی است که می‌تواند در راستای پرورش کودکان ایران موثر باشد.

محمدعلی طالبی، افزود: یکی از جنبه‌های اهمیت قصه این است که بازتاب دهنده فرهنگ و تمدن ایرانی است، فرهنگی که از یک سو با باورهای دینی و اعتقادی و مذهبی ما متکی است و از طرف دیگر از ظرفیت غنی در نقاط مخلتف ایران است.

وی، قصه را یکی از منابع آموزشی کودکان دانست و افزود: این موضوع نشان دهنده نگاه ما به آینده است چرا که قصه زاینده، پویا و حرکت دهنده کودکان ما است.

این مقام مسئول بر ضرورت ترویج باورهای دینی در بین کودکان تاکید و خاطرنشان کرد: قصه علاوه بر اینکه این کار را به خوبی انجام می‌دهد، می‌تواند باورهایی در کودکان ایجاد کند که به اتکای این باورها، در آینده افرادی موفق برای جامعه باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد، افزود: قصه نقش انسجام بخشی در بین جوامع چند قومیتی از جمله ایران دارد و قصه‌های اقوام، گویش ها و فرهنگ‌های متفاوت در درون یک چهارچوب سرزمینی از ارزش بسیار بالایی برخوردارند.

وی اظهار داشت: این که همه کودکان در نقاط مختلف ایران قصه‌های واحدی را می‌شنوند و می‌گویند، نشان دهنده غنا و ظرفیت بسیار زیاد فرهنگی است که در ایران وجود دارد.

طالبی، قصه را پل ارتباطی با دیگر فرهنگ‌ها دانست و خاطرنشان کرد: قصه‌های قصه‌پردازان بزرگی از ایران به زبان‌های مختلف ترجمه شده و در اختیار افراد از سایر ملیت‌ها قرار گرفته و این موضوع نشان دهنده ظرفیت قصه در برابر انتقال ارزش‌ها به جهانیان است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در پایان، گفت: ممکن است ما برای انتقال مستقیم فرهنگ و ارزش‌ها به جهانیان با محدودیت‌ها و مخالفت‌هایی روبرو باشیم ولی در صورتی که همین ارزش‌های فرهنگی و دینی را به وسیله قصه و داستان منتقل کنیم نه تنها با مخالفت روبرو نمی‌شویم بلکه تاثیر بسیار بالایی را هم مشاهده می‌کنیم.

انتهای پیام/313/23

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha