جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حضور مدیر و معاونان حوزه استان ایلام در مدرسه علمیه حجت ‌بن‌الحسن (عج) شهرستان دره‌شهر

حوزه/ مدیر و معاونان حوزه علمیه استان ایلام با حضور در مدرسه علمیه حجت ‌بن‌الحسن (عج) شهرستان دره‌شهر، مسائل و مشکلات این مدرسه را مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ایلام، مدیر و معاونان حوزه علمیه استان ایلام با حضور در مدرسه علمیه حجت ‌بن‌الحسن (عج) شهرستان دره‌شهر، مسائل و مشکلات این مدرسه را مورد بررسی قرار دادند و در جمع طلاب و اساتید این مدرسه، علاوه بر ارائه توصیه‌های لازم، آموزشی و تهذیبی، به درخواست‌ها و مشکلات آنان رسیدگی کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین وعد مرادبیگی، مدیر حوزه‌ علمیه استان ایلام در جمع طلاب این مدرسه بر ضرورت رعایت زی طلبیگی، نوجه به مسائل اخلاقی و الگوگیری از سیره علما و بزرگان تاکید کرد.

وی با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) «الْعِلْمُ‏ نُورٌ یَقْذِفُهُ اللَّهُ فِی قَلْبِ مَنْ یَشَاء/ علم، نوری است که خدا آن‌را در دل هرکس می‌ خواهد می‌‌اندازد»، گفت: طلبه باید ظرف وجودی خود را آماده کند و با توسل و توجه به اهل ابیت(ع) در راه کسب عمل و اخلاق کوشا باشد.

مدیر حوزه‌ علمیه استان ایلام تصریح کرد: بزرگانی مثل علامه حسن‌زاده عاملی و علامه محمدتقی جعفری، با توسل به اهل‌بیت(ع) توانستند به مقامات علمی و اخلاقی دست یابند، لذا ما در مسیر طلبگی باید از اخلاق و زیر طلبگی منحرف نشویم

گفتنی است، مدرسه علمیه حجت ‌بن‌الحسن (عج) دره‌شهر با قریب به 40 طلبه در مقطع سطح یک، از مدارس موفق و رو به رشد استان ایلام است که توانسته با اجرای برنامه‌های فرهنگی و دینی، به یک پایگاه فرهنگی در این شهرستان تبدیل شود.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha