شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام احمدی

حوزه/ معاون فرهنگی وآموزشی بعثه مقام معظم رهبری با اشاره به این که برخی به دنبال آن هستند که بدون روادید در مراسم اربعین حضور یابند، تصریح کرد: باید به حاکمیت دولت عراق و قوانین این کشور احترام گذاشته شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین ،حجت الاسلام والمسلمین حمید احمدی، امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین به موضوع مراسم اربعین حسینی اشاره و گفت:  ما نیروها و گروه‌های باانگیزه بسیار داریم، اما کار جزیره‌ای هم بسیار است، باید یاد بگیریم هم‌افزایی داشته باشیم تا نتیجه بهتری حاصل شود.

وی افزود: نکته دیگر اینکه مردم  واقعاً خالصانه برای زیارت اربعین می‌آیند، اما چون با فرهنگ مردم عراق و حساسیت‌‌های آن‌ها آشنا نیستند، ناخودآگاه بخشی از رفتارهای آنان اثر سوء دارد و باید بدانیم که عراقی‌ها میزبان هستند و ما برای زیارت و ادامه نهضت دین آمده‌ایم.

معاون فرهنگی و آموزشی بعثه مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: : این اجتماع عظیم مسلمانان در عراق، در هیچ کجای جهان طی تاریخ سابقه نداشته و سال گذشته تعدادی از اقلیت های مذهبی نیز متقاضی شرکت در این مراسم شدند.

وی اظهار کرد: در شرایطی که در جهان، دشمن و گروه های تکفیری تلاش داشتند، چهره زشت و خشنی از اسلام را به نمایش بگذارند این اجتماع عظیم معنوی نشان می دهد که تصویر ارائه شده از سوی آنان نادرست است.

حجت الاسلام والمسلمین احمدی خاطرنشان کرد:  ظرفیت های منابر و مجالس معنوی باید برای حضور هرچه بیشتر مردم در عرصه های معنوی به کار گرفته شود و اربعین حسینی به عنوان یک مناسک دینی باید در بین مردم نهادینه شود.

وی افزود: مردم باید سختی های این سفر معنوی را بدانند و با اطلاع از مشکلات آن، در مسیر گام بگذارند تا روح ایثار و گذشت و رفتار مسالمت آمیز در این روند حاکم شود.

معاون فرهنگی وآموزشی بعثه مقام معظم رهبری با اشاره به این که برخی به دنبال آن هستند که بدون روادید در مراسم اربعین حضور یابند، تصریح کرد: باید به حاکمیت دولت عراق و قوانین این کشور احترام گذاشته شود.

حجت الاسلام والمسلمین احمدی خاطرنشان کرد: مساله دیگری که رهبر معظم انقلاب نیز تاکید بسیاری بر آن داشته اند حفظ حرمت مرجعیت دینی است و در مراسمات اربعین و حضور زائران در این کشور، نباید اقدامی منجر به چند دستگی و تضعیف رکن مهم مرجعیت دینی صورت پذیرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha