شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
خواهران

حوزه/ جعفرعلی در جمع طلاب اصفهانی به شهید حججی اشاره کرد و گفت: این شهید عزیز، صفت نصح را داشت و درد مردم را می فهمید و تا می توانست درصدد رفع مشکلات مردم بر می آمد؛ برای همین بزرگ شد و بزرگمردانه رفت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، علی اکبر جعفرعلی، پیش از ظهر امروز در نشست اخلاقی، آموزشی ویژه کادر و اساتید مدرسه علمیه خواهران زهرای مرضیه(س) اصفهان اظهار کرد: یکی از صفات مهم مؤمن، نُصح و نصیحت است و انبیاء ناصح امین بودند؛ لذا اساتید که با قشر طلبه تعامل دارند، باید خود را با این صفت عجین کنند.

وی افزود: نصح به معنای خلوص و خیر خواهی و دلسوزی است؛ یعنی آنچه خودش دارد، برای دیگران هم بخواهد و این نقطه مقابل حسد است، در عرب، به خیاط هم ناصح می‌گویند چون پارگی پارچه را برطرف می‌کند.

جعفرعلی تصریح کرد: بزرگان و علما با تأسی به اهل‌بیت «علیهم السلام» این صفت را داشته و دارند و لذا نیمه شب ها برای مردم دعا می کردند و همواره دلسوز مردم بودند.

وی در ادامه بیان کرد: انسان باید قابلیت داشته باشد تا فاعل گردد و مطمئن باشد که اگر قابل شد، معیت اهل‌بیت(ع) را خواهد داشت، لذا اگر با اهل‌بیت(ع) همراه شد، بزرگ می شود؛ مانند مرحوم آیت الله ابوالحسن اصفهانی که همواره دعا می کردند که خدایا مرا آنقدر بزرگ کن تا اگر همه گناه کردند، مرا به جای آنها بسوزانی و هیچ کس را در جهنم عذاب نکنی.

وی در پایان به شهید حججی اشاره کرد و افزود: این شهید عزیز، صفت نصح را داشت و درد مردم را می فهمید و تا می توانست درصدد رفع مشکلات مردم بر می آمد؛ برای همین بزرگ شد و بزرگمردانه رفت.

خانم زهره زمان وزیری، معاون آموزش مدرسه علمیه زهرای مرضیه(س) در پایان متذکر شد: ایجاد انگیزه و شور در بین طلاب از وظایف مهم اساتید است؛ لذا اساتید، باید طلاب را تشویق کنند تا در المپیادهای علمی، برنامه های فرهنگی و جشنواره ها و فراخوانهای پژوهشی شرکت نمایند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha