شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
استاندار قزوین

حوزه/ استاندار قزوین در جلسه ستاد اربعین استان، گفت: امسال به دلیل شرایط امنیتی موجود در عراق سخت گیری ها بیشتر است تا حادثه ای رخ ندهد، لذا باید همه زائران را تشویق کنیم تا از مسیر قانونی عمل کرده و حتما روادید دریافت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین،عبدالمحمد زاهدی در جلسه ستاد اربعین حسینی که با حضور معاون فرهنگی آموزشی بعثه مقام معظم رهبری و با حضور مدیران دستگاه های اجرایی استان،در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزارشد، به مسئله پیاده روی اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: در گذشته رژیم بعث عراق اجازه ورود زائران به کربلای معلی را نمی‌داد، اما امروز این فرصت برای همه مهیا شده و مکتب تشیع با برگزاری چنین همایش بزرگی در دنیا عزت و اقتدار خود را به نمایش گذاشته است.

وی با بیان اینکه آنچه این عزت را خلق می‌کند، دستان پرتوان و محبت خیران است، افزود: در چنین مراسمی مبالغی به‌صورت کم جمع‌آوری می‌شود و در نهایت چنین عظمتی را به وجود می‌آورد که دنیا را شگفت‌زده می‌کند.

استاندار قزوین ادامه داد:  بدون شک در چند سال اخیر که مراسم راهپیمایی اربعین برگزار می‌شود، نقش تمام خیران و دلدادگان اباعبدالله الحسین (ع) پررنگ و غیرقابل‌انکار بوده است.

زاهدی تصریح کرد: امیدواریم در آینده حداکثر بهره‌برداری را در راستای تحکیم اعتقادات و باورهای عمیق خود به مکتب امام حسین (ع) و پیرو آن تمام عرصه‌های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی داشته باشیم.

استاندار قزوین افزود: در گذشته تنها هفت یا هشت میلیون  زائر در آستانه اربعین به سمت کربلای معلی حرکت می کردند، اما امروزه بیش از ۲۰ میلیون نفر زائر به سمت حرم امام حسین(عپیاده روی می کنند، پس باید نسبت به تسهیلات سفر اقدام جامع تری از سوی متولیان این امر اتخاذ شود.

زاهدی خاطرنشان کرد: حضور پرشور مسلمانان از سراسر جهان بدون ترس و واهمه از گروه های تروریستی در روز اربعین حسینی، یک حرکت سیاسی و دینی بزرگ تلقی می شود که پیام آزادی و آزادگی مسلمانان را به گوش جهانیان به ویژه دشمنان اسلام خواهد رساند.

زاهدی خاطرنشان کرد: اربعین آئین باشکوهی است که فقط به شیعیان تعلق ندارد و حتی مسیحیان و زرتشتیان در این رویداد مشارکت کرده و عشق و ارادت خود را به ائمه معصومین(ع) نشان می دهند.

استاندار قزوین تصریح کرد: در برگزاری مراسم پیاده روی اربعین ارگان های متعددی سهیم هستند و اگر هرکدام به وظیفه خود بخوبی عمل کنند می توانیم این مراسم معنوی را با شکوه هرچه تمامتر برگزار نماییم.

وی ادامه داد:  یکی از مسائل مهم نحوه ثبت نام زائران در این مراسم است و با اطلاع رسانی مناسب باید مردم را به استفاده از مراکز و سایت های مجاز و قانونی تشویق کنیم تا مشکلی برای افراد ایجاد نشود.

زاهدی یادآورشد: امسال به دلیل شرایط امنیتی موجود در عراق سخت گیری ها بیشتر است تا حادثه ای رخ ندهد، لذا باید همه زائران را تشویق کنیم تا از مسیر قانونی عمل کرده و حتما روادید دریافت کنند.

استاندار قزوین خاطرنشان کرد: ارائه خدمات موکب ها باید به خوبی ساماندهی و تنظیم شود تا کسی از این خدمات محروم نشود و به ویژه زائران استان از مکان های اقامتی پیش بینی شده برخوردار شوند.


 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha